Korzár logo Korzár Spiš a Gemer

Program rozvoja má mesto Poprad hotový na deväťdesiat percent

Kľúčový dokument zadefinuje stratégiu rozvoja mesta, rozhodnúť o budúcnosti mohli aj Popradčania.

(Zdroj: ilustračné - wikipedia.org)

Celý rok 2015 sa v Poprade nesie v znamení prípravy nového plánu rozvoja mesta pre roky 2016 až 2022, s víziou do roku 2040.

POPRAD. „Tento plán máme dnes v 90-percentnej podobe, spolupracovalo na ňom veľmi veľa odborníkov. Začiatkom budúceho roka ho chceme pripraviť so všetkými aktivitami a globálnymi cieľmi. Hlavne si to ešte chceme oddiskutovať aj s občanmi, pričom o niektorých témach sme už diskutovali,“ uviedol popradský viceprimátor Igor Wzoš.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Program rozvoja mesta je kľúčovým rozvojovým dokumentom mesta, slúži na definovanie vízie a stratégie rozvoja mesta, ako i na manažment k nemu potrebných zdrojov.

SkryťVypnúť reklamu

Inteligentné mesto

„Chceme celý tento koncept postaviť v zmysle projektu Smart City, teda inteligentného mesta. Smart City nie je cieľom, ale prostriedkom na to, aby sa vnútorné mestské procesy zjednotili, aby to bolo efektívnejšie, aby občan získal napríklad viac času na rozvoj a vzdelávanie, kultúru a šport, a aby sa tu ľuďom žilo lepšie,“ povedal Wzoš.

Ako ďalej vysvetlil, projekt Smart City predstavuje nástroj na to, ako riadiť celý verejný priestor, celé mesto i vnútorné mestské procesy.

Rozvojová stratégia a jej príprava významne ovplyvní budúci rozvoj mesta a s ním spojenú kvalitu života obyvateľov.

Program rozvoja definuje základné priority, na ktorých mesto stavia svoj ďalší rozvoj a v spolupráci s verejnosťou i ostatnými dotknutými skupinami aj opatrenia a aktivity vedúce k naplneniu týchto stanovených cieľov a priorít.

SkryťVypnúť reklamu

Urobili prieskum

„Plán má istý zákonný podklad,musí mať analytickú a strategickú časť, v rámci analytickej musíme mať všetky relevantné vstupné dáta o obyvateľoch, ekonomike, školstve, o všetkom, čo sa tu deje,“ vysvetlil viceprimátor.

Mesto muselo podľa jeho slov rovnako urobiť aj prieskum, cez dotazníky sa do neho zapojilo 1400 respondentov.

„Vzorka bola kvalitná, prakticky sme z pohľadu veku, vzdelania a pohlavia a mestských častí pokryli celé mesto. Máme kvalitný zdroj dát a vieme, čo si ľudia želajú, a čo im v tomto meste prekáža. Niektoré výstupy už máme, pracujeme ešte na tej strategickej časti,“ dodal.

Inovatívny prístup mesta

Mesto zaujalo k tvorbe rozvojového dokumentu inovatívny prístup, proces jeho tvorby je riadený a koordinovaný prostredníctvom pracovnej skupiny ako poradného orgánu primátora mesta, ktorá je zložená zo zástupcov mesta, mestského zastupiteľstva a odborníkov.

SkryťVypnúť reklamu

Stratégia rozvoja mesta Poprad bude prepojená aj na ostatné strategické rozvojové dokumenty, ako je územný plán a ďalšie.

Novinkou je tiež integrácia nových oblastí s významným vplyvom na kvalitu života obyvateľov mesta do rozvojovej stratégie mesta, ako je napríklad oblasť ekosystémových služieb, adaptability územia na klimatickú zmenu a urbánnej bezpečnosti a pocitu bezpečia v území.

Najčítanejšie na Spiš, Gemer Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 066
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 731
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 159
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 258
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 196
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 168
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 035
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 943
  1. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  2. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  3. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  6. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  7. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  8. Anna Miľanová: Nestačí len vyžadovať lepšiu spoločnosť, ale aj pre ňu niečo dobré robiť...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 780
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 879
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 614
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 170
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 795
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 633
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 155
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 821
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Ministerstvo vnútra nechce ukázať ich výstupy.


12
Mestský úrad Čadca.

Najväčšieho dlžníka domáci zrejme nepoznajú.


Pápež Lev XIV. pred inauguračnou omšou.

Lev XIV. sľúbil, že vynaloží všetko úsilie.


6
Predseda Hlasu Matúš Šutaj Eštok.

Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.


  1. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  2. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  3. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  6. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  7. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  8. Anna Miľanová: Nestačí len vyžadovať lepšiu spoločnosť, ale aj pre ňu niečo dobré robiť...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 780
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 879
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 614
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 170
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 795
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 633
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 155
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 821
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu