Štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR informoval o priebehu príprav výstavby ďalších úsekov rýchlostnej cesty R2. Rozhodlo sa aj o spôsobe financovania.
KOŠICE, ROŽŇAVA. V pondelok 30. novembra oboznámili zástupcov samospráv z Košického a Banskobystrického kraja o prípravách budovania prioritných úsekov rýchlostnej cesty R2.
Informoval o tom štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR Viktor Stromček (Smer).
Zároveň upozornil, že financie na výstavbu podľa harmonogramu budú musieť ísť zrejme len zo štátneho rozpočtu, teda bez pomoci eurofondov.
„Dokončujeme dokumentáciu pre stavebné povolenie pre úsek po Lovinobaňu, pôjde o štvorpruh rýchlostnej cesty. Zároveň pracujeme a dokončujeme verejné obstarávanie na dokumentáciu pre stavebné povolenie pre Sorošku a pre Košice–Šacu. Tak veríme, že po dokončení tejto dokumentácie a stanovení presných technických detailov začneme aj s majetkovoprávnym vysporiadaním a, samozrejme, potom prioritne aj s výstavbou týchto úsekov,“ uviedol Stromček pre novinárov.
Na podporu Sorošky odovzdali petíciu
Problémový a nehodový úsek horského priechodu Soroška trápi obyvateľov okresu Rožňava už desiatky rokov.
Vytvorenie rýchlostnej komunikácie medzi Gemerom a metropolou východu podporilo petíciou viac než 9600 obyvateľov z okolia Rožňavy a iných miest, ktorú nakoniec odovzdali Úradu vlády SR.
Podľa jedného z iniciátorov petície Petra Marka by urýchlenie výstavby rýchlostnej cesty R2 pomohlo zlepšiť dlhodobú nezamestnanosť v dotknutých okresoch.
Ako to je s tými eurofondmi?
V úvode júna pri rokovaniach s primátormi a starostami dotknutých samospráv Stromček uviedol, že eurofondy na výstavbu R2 nepoputujú kvôli nízkej intenzite dopravy.
Taktiež ministerstvo dopravy údajne nedisponovalo údajmi o intenzite dopravy.
Tento argument Stromčeka iniciátorov petície zaskočil.
Peter Marko po stretnutí na hovorcove slová reagoval tým, že Slovenská správa ciest so strediskom v Rožňave disponuje číslami o intenzite dopravy a vedela by ich kedykoľvek poskytnúť.
Hovorca MDVRR 30. novembra uviedol, že peniaze z eurofondov nebude možné využiť z iného dôvodu, ako je nízka intenzita dopravy. Spoliehať sa chcú na štátne peniaze.
„Všetky európske peniaze do roku 2020 sú už alokované na projekty, ktoré sa v súčasnosti realizujú. Projekty, o ktorých hovoríme, čiže úsek po Lovinobaňu, prípadne tunel Soroška, budú musieť byť s vysokou pravdepodobnosťou financované len a len zo štátneho rozpočtu,“ konštatoval Stromček.
Autor: pas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.