Dobšinčan Vlastimil Majerčák znova zlepšil svoj rekord v skupine N na trati Dobšinského kopca, o týždeň nato pridal víťazstvo na Rally Tatry. Vrchol sezóny ho však ešte len čaká. Posledný augustový víkend sa chystá na Barum rally.
DOBŠINÁ. Rok 2015 priniesol pre V. Majerčáka pár zmien. Po pár sezónach vymenil spolujazdca, keď skúseného M. Kollárika nahradila M. Vejačková. Zmena sa týkala aj tímu. V priebehu roka totiž prešiel z KL Racing do L Racing.
Na tohtoročnom Dobšinskom kopci v polovici júla prišiel v prvej súťažnej jazde o svoj rekord trate (2:58,195) v skupine N. Nový zajazdil I. Stefanovski (Mitsubishi Lancer Evo IX) a mal hodnotu 2:58,156. V druhej súťažnej jazdce sa to však znova menilo a V. Majerčák jazdiaci tiež na Mitsubishi Lancer Evo IX si vzal rekord späť. Ten aktuálny má hodnotu 2:58,038. S V. Majerčákom sme sa porozprávali o kopci, rely i plánoch do zvyškú sezóny.
Na Dobšinskom kopci ste zviedli tuhý súboj o prvenstvo v skupine i rekord. Prvé sa nepodarilo, druhé áno. Čo o tom rozhodlo? Aký bol pre vás tohtoročný kopec?
„Dobšinský kopec je pre mňa veľká výzva. Chcel som zlepšiť svoje maximum, čo sa aj podarilo. Teší ma to. Prvá jazda sa až tak nepodarila, pretože sme po sobotnom tréningu zmenili nastavenie a nebolo to správne. Do druhej jazdy sme pritvrdili podvozok, použili nové pneumatiky. Podarilo sa a rekord som znova prekonal.“
Nedávna Rally Tatry vám priniesla prvé miesto v triede 3. Ktoré momenty boli rozhodujúce?
„Rally Tatry je pre mňa nie pravá rely. Sú to nevhodné trate na rely súťaže, samé letiská a spomaľovacie retardéry. Organizácia tiež na slabej úrovni. Nezvládnutie harmonogramu piatkového programu. Aj napriek značnému rozladeniu sme museli zabrať a vyhrať. Tím vytvoril tie najlepšie podmienky a očakával výhru. Za čo ďakujem.“
V Poprade sa išla aj nočná rýchlostná skúška, ktorá sa nejazdí často. Ako ste ju vnímali?
„Na štart nočnej rýchlostnej skúšky sme čakali hodinu z dôvodu neprejazdnosti trate naraz pre viac ako osem áut. Všetko za ten čas schladlo a pnematiky stratili pracovnú teplotu.“
Vlani ste získali titul v triede 3. Aktuálne vám patrí druhé miesto. Zabojujete o obhajobu?
„Titul bude ťažko obhájiť, nakoľko sme neštartovali na Rally Eger. Pri testovaní sa nám zapálilo Subaru WRC a bolo po bodoch. Zvolili sme teda iný variant a snažíme sa prejsť čo najviac kilometrov. Ideme aj niektoré súťaže v Čechách. Vrchol sezóny bude pre nás Barum Rally, kde sa chceme dobre umiestniť.“
V novej sezóne ste zmenili spolujazdca, M. Kollárika nahradila M. Vejačková. Neskôr aj tím. Ako sa pozeráte na doterajší priebeh sezóny?
„Spolujazdca som menil, keďže Marcel má veľa práce u nového zamestnávateľa a nevedel by asi absolvovať kompletnú sezónu. Momentálna spolupráca v aute funguje a môžeme zrýchľovať. Tešíme sa na ďalšie spoločné kilometre. V novom tíme L Racing máme vytvorené super podmienky a na tom chceme ďalej stavať. Tak snáď na druhý pokus sa podarí prestup do elitnej kategórie a v roku 2016 budeme bojovať o umiestnenie v absolútnom poradí.“
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.