Sídliť bude v administratívnej budove v blízkosti mestského úradu. Obyvatelia nielen z okresného mesta, ale aj z okolia, si budú môcť záležitosti konečne vybavovať pod jednou strechou.
SPIŠSKÁ NOVÁ VES. Novovešťania, ale aj ľudia z okolitých obcí, sa pri vybavovaní administratívnych záležitostí nalietajú, kým v inštitúciách rozhodených po meste všetko vybavia.
Podľa slov prednostu Okresného úradu v Spišskej Novej Vsi Ondreja Majerníka okresný úrad od minulého roka hľadal vhodné priestory na zriadenie Klientského centra v Spišskej Novej Vsi.
Vhodná budova
„Vlani sme navštívili s architektmi a stavbármi niekoľko objektov. Do budovy na Markušovskej ceste, kde v súčasnosti sídli katastrálny odbor, by bolo nutné pre renováciu investovať vysoký obnos peňazí. Ďalší objekt bol Kultúrny dom, ktorý je síce vhodne situovaný, ale ako administratívna budova nevyhovuje. Uvažovali sme aj nad nevyužívanou budovou na Elektrárenskej ulici, ktorú už niekoľko rokov ponúka energetická spoločnosť VSE na odpredaj. Problematické sú tu parkovanie a prístup do nej,“ uviedol prednosta.
Ako najvhodnejšie riešenie sa z pohľadu štátnej správy nakoniec javí využitie prízemia a medziposchodia administratívnej budovy (AB), ktorá sa nachádza na Štefánikovom námestí.
„Náš zámer je zriadiť moderné Klientské centrum. Ide o vytvorenie pracoviska, v rámci ktorého bude môcť občan vybaviť všetky svoje požiadavky. Budú sa v ňom nachádzať oddelenie dopravného inšpektorátu, oddelenie dokladov, odbor živnostenského podnikania, pozemkový a lesný odbor, odbor starostlivosti o životné prostredie, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií a katastrálny odbor. Nezanedbateľný faktor pre túto voľbu je samotná poloha objektu, ktorý sa nachádza v centre mesta,“ vysvetľuje O. Majerník.
Stratové priestory
V súvislosti so zriadením Klientského centra Ministerstvo vnútra SR požiadalo mesto Spišská Nová Ves o prevod spoluvlastníckeho podielu 7/100 za jedno euro.
Konkrétne ide o veľkú zasadaciu miestnosť na medziposchodí budovy, ku ktorej prislúchajú aj malá kancelária a štyri kancelárie na prízemí.
Poslanci sa touto problematikou zaoberali na mestskom zastupiteľstve. Zámer predaja podielového spoluvlastníctva budovy schválili.
Medzi dôvody odsúhlasenia patrili skutočnosti, že samospráva priestory dlhodobo nevyužíva.
Externými záujemcami je občas využívaná zasadačka a jedna kancelária je komerčne prenajatá. Ročné tržby spolu dosahujú vyše 2-tisíc eur, kým náklady mesta presahujú 10-tisíc eur.
Pre mesto je táto nehnuteľnosť dlhodobo výrazne stratová. Spišská Nová Ves už niekoľko rokov riešila možnosti odpredaja svojho podielu, avšak reálny záujem oň nebol.
Predpokladá sa, že moderné Klientské centrum s uvedenými službami bude občanom k dispozícii v druhom polroku 2015.
Anketa
Ocenili by ste vybavovanie nevyhnutnej administratívy pod jednou strechou?
Róbert Pollák: „Určite, minule som si vybavoval zmenu trvalého pobytu. Z mestského úradu som musel ísť po tlačivo na kataster na opačnom konci mesta. Priznám sa, že som celú cestu nadával.“
Milena Slamená: „Človek často nevybavuje pas ani občiansky. Som síce Novovešťanka, ale nevedela som, kam mám ísť. Je to tu u nás akési rozbité. Takéto centrum uvítam.“
Simona Kyselová: „Už to malo byť dávno. Priestory niektorých inštitúcií vyzerajú hrozne.“
ešl
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.