Korzár logo Korzár Spiš a Gemer

Nahlasovanie problémov cez mobily sa v Poprade osvedčilo

Od Popradčanov prijala samospráva viac ako 400 podnetov.

(Zdroj: Ilustračné SME - Ján Krošlák)

POPRAD. Už rok môžu Popradčania prostredníctvom mobilných telefónov informovať samosprávu o tom, čo ich v meste trápi. Mesto Poprad sa do projektu City Monitor zapojilo v polovici januára 2014. Do 7. januára tohto roku zaevidovalo od občanov viac ako 400 podnetov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako informoval komunikačný manažér mesta Poprad Marián Galajda, išlo najviac o poruchy verejného osvetlenia.

Mesto prostredníctvom aplikácie prijalo 426 podnetov. Vyriešiť sa mu podarilo 294, na riešení ďalších 120 sa ešte pracuje. Niektoré musela samospráva zamietnuť alebo poslať kompetentným.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvodom bola podľa komunikačného manažéra neúplnosť podnetu alebo prípady, ktorých riešenie nebolo v kompetencii samotnej samosprávy.

Ľudia doteraz aplikáciu najčastejšie využívali pri hlásení porúch verejného osvetlenia, nebezpečného terénu, dopravného značenia, čiernych skládok a odpadu.

„Kým oprava menších výtlkov či nefunkčného osvetlenia je zvyčajne otázkou niekoľkých hodín či dní, rozsiahlejšie problémy vyžadujúce si systémové riešenia sa spracúvajú dlhšie,“ vysvetlil Galajda.

Problémy môžu hlásiť aj na internetovej stránke

Stav riešenia problémov si Popradčania môžu cez aplikáciu aj skontrolovať a v prípade odstránenia poruchy poskytnúť mestu spätnú väzbu.

„Vďaka tejto možnosti nahlasovania porúch a problémov sa s pomocou obyvateľov podarilo opraviť poškodené schody, chodníky, odstrániť čierne skládky, vybudovať nájazdové plošiny pre kočiare, odstrániť nepojazdné vraky či opraviť rôzne prvky na detských ihriskách,“ povedal Galajda.

SkryťVypnúť reklamu

Mobilná aplikácia pomohla mestu zjednodušiť komunikáciu s jeho obyvateľmi.

„Zámerom bolo dať Popradčanom do rúk nástroj, vďaka ktorému je možné efektívne, rýchlo a pohodlne informovať samosprávu o veciach, ktoré ich trápia. Možnosť zveľadiť naše mesto tak dostal do rúk každý, kto o to má záujem,“ dodal Galajda.

Okrem mobilnej aplikácie môžu obyvatelia Popradu naďalej nahlasovať problémy aj prostredníctvom mestskej internetovej stránky.

Samospráva

Najčítanejšie na Spiš, Gemer Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 749
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 253
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 142
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 254
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 928
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 968
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 821
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu