Korzár logo Korzár Spiš a Gemer

Kežmarok sa chystá zmeniť parkovanie

Na mestských parkoviskách sa bude platiť. Sadzby by mali byť nižšie ako v susednom Poprade.

Hradné námestie. Aj jeho sa dotkne reorganizácia námestia.Hradné námestie. Aj jeho sa dotkne reorganizácia námestia. (Zdroj: mn)

Kežmarská radnica chce v dvoch etapách zreorganizovať parkovanie v centre mesta. Prvé zmeny sa udejú už v lete.

KEŽMAROK. V polovici júna vyprší platnosť zmluvy na prenájom parkovísk vo vlastníctve mesta Kežmarok. Následne si chce samospráva prevádzku parkovísk a parkovacích miest vziať pod svoje krídla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Po vytvorení legislatívnych podmienok pre možnosť prevádzkovania parkovísk mestom je zámerom radnice upraviť systém a organizáciu parkovísk na území Kežmarku,“ uviedla Eva Kelbelová z Mestského úradu (MsÚ) Kežmarok.

SkryťVypnúť reklamu

Parkovné bude vyberať mesto

Prvotná diskusia k tomuto návrhu prebehla na rokovaní mestského zastupiteľstva v Kežmarku 27. marca.

Mestskí poslanci boli s návrhom oboznámení prostredníctvom informatívnej správy.

Ako zaznelo v diskusii, v Kežmarku by chceli byť lacnejší ako v Poprade, kde sa parkovné znovu zaviedlo v máji 2012. Napokon poslanci svojím uznesením vzali návrh na organizáciu parkovísk vo vlastníctve mesta na vedomie.

Samospráva považuje model parkovania v meste za otvorený. Postupne doň bude zapracovávať podnety poslancov i ľudí. Radnica už o zámere s parkovaním obyvateľov informovala prostredníctvom mestských médií.

„Cieľom je predovšetkým zvýšiť úroveň parkovania a celkovo zlepšiť stav v riešení statickej dopravy so zreteľom aj na ekonomickú efektívnosť. Prvotným predpokladom zmeny organizácie parkovísk je technická pripravenosť,“ ozrejmila Kelbelová chystané plány.

SkryťVypnúť reklamu

S prvou etapou sa začne v júni

Parkovanie sa v Kežmarku má zmeniť v dvoch etapách. Prvá etapa zahŕňa parkoviská, ktoré sú v súčasnosti vybudované ako parkoviská s možnosťou použitia závorového systému.

Na krátkodobé a návštevnícke parkovanie budú parkovacie miesta zabezpečené bezobslužným závorovým systémom s automatickou pokladňou alebo parkovacími automatmi. Prípravu tejto etapy chce radnica začať v nasledujúcich týždňoch, keďže jej realizácia sa môže uskutočniť už po skončení prenájmu parkovísk.

Do druhej etapy zmeny organizácie parkovania v Kežmarku spadajú parkoviská vytvorené ako parkovacie miesta pri miestnych komunikáciách a parkovisko na Baštovej, ktoré bude magistrát rekonštruovať. Na týchto parkoviskách sa bude platiť prostredníctvom parkovacích automatov či alternatívne cez SMS správy.

SkryťVypnúť reklamu

Realizácia druhej etapy úprav a prevádzkovania parkovísk je technicky možná až po ukončení revitalizácie centrálnej zóny Kežmarok, podľa názoru mestského úradu najskôr v druhej polovici tohto roka.

„Po zrealizovaní stavebných úprav bude stanovená výška parkovného, dohodnutý systém parkovacích kárt, voľných minút a dohodnuté ďalšie podmienky prevádzkovania parkovísk,“ vysvetlila Kelbelová postup pri zmene systému parkovania.

Radnica vyzýva k verejnej diskusii

Mestský úrad Kežmarok zároveň vyzýva nielen občanov a podnikateľov mesta, ale aj širokú verejnosť, aby vyjadrili svoje požiadavky a pripomienky k riešeniu organizácie parkovísk v Kežmarku.

Svoje názory, požiadavky a postrehy môžu ľudia zasielať na oddelenie územného plánovania, životného prostredia a stavebného konania MsÚ Kežmarok písomne alebo elektronicky do 8. mája.

Predpokladaný celkový investičný náklad reorganizácie statickej dopravy v Kežmarku je vyčíslený na 100-tisíc eur. Zmeny chce samospráva financovať z peňazí, ktoré jej dlhuje štát za rekonštrukciu škôl či náhradu za lesné pozemky.

V minulosti sa v Kežmarku nachádzalo jedno neplatené parkovisko, no zatiaľ ešte nie je rozhodnuté, či sa taká možnosť zachová. Radnica, naopak, uvažuje o prvých 30 či 60 minútach parkovania zadarmo.

Zistili sme

Vieme, ktoré parkoviská v Kežmarku spadajú do reorganizácie parkovísk vo vlastníctve mesta.

1. etapa: Trhovisko (pri futbalovom štadióne) - 45 parkovacích miest, Toporcerova (vedľa starého cintorína) – 35 parkovacích miest, Ul. Dr. Alexandra (oproti Hotelu Club) – 60 parkovacích miest, Ul. J. Kraya (vedľa evanjelického kostola) - 20 + 20 autobusov.

2. etapa: Baštová – 80, Hviezdoslavova – 8, Hradné námestie (pod hradom) – 18, Hradné námestie (medzi ZŠ a objektom Hradné námestie) 36 a 16, Hradné námestie (pred parkom oproti ZŠ) – 10, Hradné námestie (veľké parkovisko pred hradom) – 14 + 10 autobusov, Ul. Dr. Alexandra – 80.

mn






Najčítanejšie na Spiš, Gemer Korzár

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  2. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 16 932
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 617
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 6 046
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 318
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 842
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 113
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 1 745
  8. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 1 353
  1. Angelika Herčková: Ak ostávame ako zamestnanci v sociálnych službách, nesmieme zabúdať prečo
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Vydrník
  3. Ernest Klotton: Demokracia je len nástroj, ktorý možno podľa potreby ohýbať
  4. Irena Šimuneková: Goralská perla pod Belianskymi Tatrami – Ždiar
  5. Jozef Huljak: Nepriateľ môjho nepriateľa je môj dočasný spojenec
  6. Igor Múdry: Kroasón sa to číta
  7. Štefan Šturdzík: Čo ste to zase vyparatili na té policejní inspekci ? A komu ste pomohli čo ?
  8. Ján Valchár: Expedície v Novej Vieske alebo výlety do slovenského pliocénu
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 25 385
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 13 659
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 12 114
  4. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 10 182
  5. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 8 808
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 367
  7. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi" 6 852
  8. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 6 787
  1. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  3. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  4. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  5. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  6. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
  7. Věra Tepličková: O sviniach, potkanoch a sokoloch
  8. Post Bellum SK: Známi aj menej známi hrdinovia SNP
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu