Popradská samospráva prijala prostredníctvom aplikácie Citymonitor už viac ako 70 hlásení od občanov o rôznych poruchách a problémoch. Možnosť ich nahlasovať cez túto aplikáciu dalo mesto svojim obyvateľom od 16. januára.
POPRAD. "Najviac podnetov sa zatiaľ týkalo porúch verejného osvetlenia, odpadu, nebezpečného terénu a výtlkov na cestách," informoval komunikačný manažér popradskej radnice Marián Galajda.
V závislosti od povahy problémov poruchy riešia v rôznych časových intervaloch. Kým oprava menších výtlkov či nefunkčného osvetlenia je zvyčajne otázkou niekoľkých hodín či dní, rozsiahlejšie problémy, ktoré si vyžadujú systémové riešenia, sa spracúvajú dlhšie.
K 25. marcu samospráva vyriešila 46 podnetov, 24 bolo v štádiu riešenia. Podnety, ktoré neboli v kompetencii samosprávy, administrátori zamietli, resp. presmerovali kompetentným organizáciám.
Žiadal opraviť svokru
V podobnom duchu dopadol aj originálny podnet od občana, ktorý požadoval opravu svokry. Ten do sekcie Nebezpečný terén poslal takéto hlásenie: "Dobrý deň, doba je asi naozaj zlá, keď už aj lichôtky vzbudzujú odmietavé reakcie. Človek pochváli pekné fúzy a hneď s ním dotyčná nehovorí. Keď už ste správa porúch v meste, nemohli by ste prísť opraviť moju svokru? Už dvadsať rokov točí dookola to isté ako pokazený gramofón. A je ako soľ, mieša sa do všetkého. Určite je to vo verejnom záujme, susedia by vedeli rozprávať."
Odpoveď samosprávy preto podľa hovorcu nemohla byť vybavená inou ako nasledujúcou vetou: "Vami spomínané poruchy sú, žiaľ, nad možnosti aplikácie Citymonitor. Preto prajeme veľa trpezlivosti pri ich obdivovaní i oprave."
Ako to funguje
Oznamovanie porúch prostredníctvom aplikácie Citymonitor prebieha jednoducho, rýchlo a spolu s lokalizačnou a fotografickou dokumentáciou priamo z mobilného telefónu.
Základným predpokladom využitia Citymonitora je inštalácia bezplatnej mobilnej aplikácie Citymonitor z AppStore alebo Google Play podľa toho, s akým operačným systémom telefón funguje.
Vďaka tejto aplikácii môžu obyvatelia nahlásiť konkrétne poruchy. Tie možno presnejšie rozdeliť do kategórií ako napr. čierna skládka, dopravné značenie, nebezpečný terén, porucha, osvetlenie, poškodené komunikácie, odpad, iné.
Po odoslaní sa podnet eviduje na mestskom úrade (MsÚ).
"Na začiatku je označený statusom evidované, vo chvíli, keď sa na odstránení poruchy začína pracovať, sa status zmení nav riešení a po odstránení poruchy na vyriešené. Výhodou Citymonitora je fakt, že obyvateľ má priamu spätnú väzbu od MsÚ týkajúcu sa riešenia podnetu. Na stránke www.citymonitor.sk a takisto aj na www.poprad.sk je zároveň prehľad zaslaných podnetov a statusov ich riešenia," uzavrel Galajda.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.