POPRAD. Mesto Poprad vo štvrtok spustilo novú aplikáciu City Monitor, vďaka ktorej budú môcť občania pomocou mobilného telefónu alebo notebooku nahlasovať problémy i poruchy na území mesta.
"Popradčanom ponúkame možnosť efektívne, rýchlo a pohodlne informovať samosprávu o veciach, ktoré ich trápia. Veríme, že túto možnosť využijú a aj svojím aktívnym prístupom pomôžu zveľadiť naše mesto," uviedol primátor Popradu Anton Danko (nez.).
Vďaka aplikácii majú občania možnosť hlásenia porúch v meste jednoducho, rýchlo a spolu s lokalizačnou a fotografickou dokumentáciou priamo z mobilného telefónu.
"Základným predpokladom využitia City Monitora je inštalácia bezplatnej mobilnej aplikácie City Monitor z AppStore alebo Google Play, podľa toho, s akým operačným systémom telefón funguje," vysvetľuje Jaroslav Maitner z informačného oddelenia Mestského úradu (MsÚ) v Poprade.
Podnety eviduje mestský úrad
Vďaka tejto aplikácii môžu obyvatelia nahlásiť konkrétne poruchy. Tie je možné presnejšie rozdeliť do viacerých kategórií - napr. čierna skládka, dopravné značenie, nebezpečný terén, porucha, osvetlenie, poškodené komunikácie, odpad.
"Po odoslaní sa podnet eviduje na MsÚ. Na začiatku je podnet označený statusom evidované, vo chvíli, keď sa na odstránení poruchy začína pracovať, status sa zmení na v riešení a po odstránení poruchy na vyriešené," zdôraznil Maitner s tým, že samospráva dostane s podnetom aj presné GPS súradnice miesta, kde sa problém či porucha nachádza.
Systém je momentálne vo vývoji, takže je možnosť, že kategórie budú pribúdať.
Priama spätná väzba
Výhodou City Monitora je podľa samosprávy fakt, že obyvateľ má priamu spätnú väzbu od MsÚ o riešení podnetu. Na stránke www.citymonitor.sk je zároveň prehľad zaslaných podnetov a statusov ich riešenia, ktoré si môžu Popradčania pozrieť aj prostredníctvom odkazu z www.poprad.sk.
"Obyvatelia majú možnosť vďaka tejto aplikácii sledovať priamo nielen stav riešenia ich problému, ale tiež samospráve poskytovať spätnú väzbu na zlikvidovanú poruchu, teda komentovať, či bola odstránená riadne a včas," doplnil komunikačný manažér popradskej radnice Marián Galajda.
Samospráve dáva City Monitor okrem základnej možnosti moderným spôsobom evidovať poruchy a kontrolovať ich likvidáciu, tiež možnosť sledovať spätnú väzbu od obyvateľov a vyhodnocovať ju. Bonusom je podľa Galajdu možnosť odosielať notifikáciu o dôležitých udalostiach v meste.
Hlásenie je anonymné. Zriadenie tejto služby bude popradskú samosprávu stáť niekoľko desiatok eur mesačne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.