SPIŠSKÉ TOMÁŠOVCE. Pred časom sa na druhé nástupište v Spišských Tomášovciach (okres Spišská Nová Ves) dalo dostať služobným priechodom.
Ľudia prechádzali na druhú stranu sprevádzaní predajcom cestovných lístkov.
Priechod je však už minulosťou. Železnice ho zrušili, ako tvrdia, pre bezpečnosť cestujúcich.
Ľudia na zrušený priechod šomrú. Nepáči sa im, že musia chodiť podjazdom popod trať.
Na schody osadia koľajničky pre kočíky
„Tento cestný podjazd je dosť nebezpečný. Je to len cesta pre autá, navyše dosť zúžená, aby sa tam vošli aj autá, aj ľudia. Prechodom ním ľudia pre zmenu riskujú, že ich zrazí auto. K nástupišťu síce vedú schody, no napríklad mamička s kočiarom po schodoch nemá šancu vyjsť. Chýba nadjazd pre kočíky. Neviem, či urobili dobre, keď priechod cez koľajnice zrušili. Myslím si, že predtým to bolo lepšie,“ zamyslela sa tridsiatnička Helena zo Spišských Tomášoviec.
O stanovisko sme požiadali aj vedenie železníc.
„Služobný priechod bol zriadený pre potreby zamestnancov železníc. Ten však využívali aj obyvatelia obce, no nielen na prechod na nástupište, ale aj ako prechod do druhej časti obce. Železnice pri jeho zrušení brali do úvahy možnosť prechodu cez blízky železničný podjazd,“ oznámila hovorkyňa železníc Martina Pavliková.
Zaujímalo nás, ako a kedy situáciu s prístupom k druhej koľaji vyriešia.
Ako tvrdí Pavliková, železnice sa nebránia vylepšeniu možností prístupu k nástupištiam. Poškodené schody k nástupišťu pri koľaji dva opravia.
„Schody od budovy železničnej zastávky k cestnému podjazdu sú v dobrom stave. Na schody osadíme koľajničky pre kočíky. Zabezpečíme označenie koľají a hlásenie o prípadnej zmene organizácie dopravy dostatočne včas pred príchodom vlaku. Trváme však na tom, že toto riešenie je z pohľadu bezpečnosti určite lepšie, ako bol minulý stav,“ uviedla Pavliková.
Podjazd zrekonštruujú
Podľa jej slov prioritou železníc je odstrániť miesta, kde môže dôjsť ku kolízii ľudí so železničnou dopravou, a to systémom využívania mimoúrovňových prístupov, resp. ich budovania, ak to miestne podmienky dovoľujú.
„Znižovanie rýchlosti a udeľovanie výnimky nie je systémovým riešením. Navyše, prechádzanie cez koľaje mimo vyznačených a na to určených miest je zakázané a veľmi nebezpečné, ľudia tak vedome riskujú svoj život,“ vysvetlila hovorkyňa.
Čo sa týka podjazdu – železničného mosta, železnice ho plánujú zrekonštruovať.
„Stane sa tak v rámci modernizácie trate Košice – Žilina, úsek Poprad – Krompachy. Rekonštrukcia je v pláne v roku 2015,“ dodala Pavliková.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.