Vyššia efektivita práce a znižovanie nákladov, to bolo cieľom procesného a personálneho auditu, ktorý si dal vypracovať Mestský úrad v Rožňave. Podozrenia o prezamestnanosti na úrade audit nepotvrdil. Zmeny v súvislosti s jeho výsledkami budú na úrade platiť už od zajtra.
ROŽŇAVA. Audit priniesol novú organizačnú štruktúru mestského úradu. Novinkou bude klientske centrum, ktoré nahradí doterajšiu kanceláriu prvého kontaktu.
Podľa slov primátora mesta Pavla Burdigu (Most-Híd) centrum bude miestom, kde by si ľudia mali vybaviť všetko na jednom mieste, aby sa „netúlali“ po chodbách mestského úradu.
„Audit prináša závažné procesné zmeny. Potešujúcim je fakt, že sa nenaplnili 'hrozné' predpoklady o prezamestnanosti na úrade. Pred auditom pracovalo na úrade 66 ľudí, v návrhu je 65. Oceňujem spojenie činností na úrade, ktoré patria k sebe. Stratégia mesta je samostatnou časťou, čo je tiež dobré. Zaujímavým je aj fakt, že už nebudú občania chodiť za úradníkmi, ale že úradník príde za občanom, v prípade potreby do klientskeho centra. Určite to bude vyššia záťaž pre pracovníkov úradu, no takto to funguje všade v zahraničí,“ skomentoval výsledky auditu poslanec Peter Marko (OKS).
„Som presvedčený, že audit bol veľmi dobrý ťah. Zmeny, ktoré odporúčal, sa naštartujú už prvým májom. Na úrade sme už urobili premiestnenia oddelení. Ako sa zmeny ujmú, uvidíme. Čo sa nebude dať vybaviť v klientskom centre, vybaví dotyčný úradník. Ten si po klienta príde, vybaví s ním agendu a aj ho vyprevadí von. To by mali občania mesta oceniť,“ zdôraznil primátor.
Ako potvrdila prednostka úradu Erika Mihaliková, nové pracovné náplne sú už na svete, nové formuláre tiež.
Miesta preobsadia
„Na mestskom úrade je v súčasnej dobe optimálny počet pracovníkov, ktorí ale nie sú rovnocenne vyťažení. Je potrebné zmeniť a nastaviť niektoré procesy a presunúť agendu na iný odbor,“ znelo stanovisko audítora.
I keď personálny audit nepotvrdil prezamestnanosť, mesto neplánuje vytváranie nových pracovných miest.
„Pred auditom z úradu odišlo šesť či sedem ľudí. Boli medzi nimi aj ľudia, ktorí odišli do dôchodku, ale aj tí, čo museli odísť. Zamestnancov sme upozornili, že funkcie budú kumulované, niektoré pracovné náplne sa spoja, pribudnú, nebudeme na ne brať ľudí zvonku, skôr budeme miesta preobsadzovať z vlastných zdrojov,“ doplnil primátor.
Súčasťou zmien bude aj nová organizačná štruktúra mestského úradu so zmenou názvov i pracovných náplní jednotlivých oddelení úradu. Mesto preškolí pracovníkov klientskeho centra.
Audit na mestskom úrade v Rožňave prebiehal od vlaňajšieho novembra. Samospráva naň vyčlenila z rozpočtu uplynulého roka 10-tisíc eur. Vysúťažila však nižšiu sumu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.