Korzár logo Korzár Spiš a Gemer

Turistom v metropole Spiša chýbajú smerové tabule

Vypracovaná propagačná stratégia priniesla zaujímavé závery vnímania Spišskej Novej Vsi verejnosťou.

Železničná stanica. Pred budovou chýbajú  smerovky pre usmernenie návštevníka.Železničná stanica. Pred budovou chýbajú smerovky pre usmernenie návštevníka. (Zdroj: ešl)

Metropola Spiša chce prilákať nových návštevníkov. Vypracovaná propagačná stratégia priniesla zaujímavé závery vnímania Spišskej Novej Vsi verejnosťou.

SPIŠSKÁ NOVÁ VES. Samospráva spolupracovala s tímom renomovaných ľudí pod vedením akademika a praktika v oblasti výskumu trendov v marketingu Petra Dorčáka pri vyhotovení Propagačnej stratégie mesta s dôrazom na nové a nízkonákladové formy marketingu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri tvorbe dokumentu odpovedalo na 30 otázok elektronickou formou takmer 1 600 respondentov.

SkryťVypnúť reklamu

Zo 14 najznámejších akcií, ktoré lákajú ľudí do mesta, si takmer pätina zvolila za najlákavejšiu Spišské trhy.
Po nej nasledovali Dni mesta, Preteky psích záprahov, Vianočné trhy a Letecký deň.

Prekvapivý výsledok

Čo si respondenti vybavia ako prvé, keď sa spomenie mesto Spišská Nová Ves?

Výsledok bol prekvapivý. Aj napriek skutočnosti, že sa Spišský hrad na území samosprávy nenachádza, asociácia medzi ním a mestom je veľmi vysoká.

Túto odpoveď zvolilo až 35 percent opýtaných. Na druhom mieste bola odpoveď Nič, neviem.

V top 10 sa umiestnili očakávané odpovede – kostol, najvyššia veža, zoo, Slovenský raj a diskotéka Zio.
Desiatku najpočetnejších odpovedí uzatvárajú športové aktivity mesta.

Pohľad návštevníka

Zaujímavé bolo aj zistenie, že pri prvom kontakte turisti s mestom narážali na nedostatočné značenie, ktoré by návštevníkom uľahčovalo orientáciu v ňom. Spišskej Novej Vsi chýbajú smerové tabule, označenie parkovísk, záchytných bodov či kultúrnych pamiatok.

SkryťVypnúť reklamu

„Vďaka dokumentu sme si uvedomili, že je mnoho vecí, ktoré sú pre nás, Novovešťanov, úplnou samozrejmosťou. Návštevník má ale inú optiku a nemusí sa u nás tak rýchlo zorientovať. V tomto smere máme rezervy,“ pripúšťa vedúca kancelárie primátora Andrea Jančíková.

Podľa jej slov zásluhou Propagačnej stratégie mesta dostala radnica množstvo ďalších podnetov na posilnenie značky Spišská Nová Ves.

„Máme teda poznatky, že verejnosť nás nevníma len ako samotné mesto, ale v oveľa širšom meradle. Spišská Nová Ves sa nachádza v regióne s prírodnými krásami a pamätihodnosťami. Spracovaný dokument je pre nás prínosom, pretože dokážeme efektívne zhodnotiť, akým smerom by sa mala uberať propagácia metropoly Spiša,“ dodáva A. Jančíková.

Celkové náklady na vypracovanie stratégie predstavujú 12 330 eur.


Najčítanejšie na Spiš, Gemer Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 978
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 537
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 155
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 281
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 378
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 133
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 971
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 776
  1. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  2. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  5. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  6. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  7. Anna Miľanová: Nestačí len vyžadovať lepšiu spoločnosť, ale aj pre ňu niečo dobré robiť...
  8. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 738
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 817
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 598
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 135
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 124
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 488
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 143
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 659
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pandemická dohoda neoslabuje suverenitu Slovenska, zachraňuje našu nepripravenosť.


a 2 ďalší
Donald Trump telefonoval v pondelok s Vladimirom Putinom.

Trump a Putin volali zhruba dve hodiny.


46
Viktor Vincze

Vincze viedol v televízii spravodajské odbory.


a 1 ďalší 2
Obžalovaný policajný exprtezident Peter Kovařík.

Do funkcie sa dostal nechtiac.


7
  1. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  2. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  5. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  6. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  7. Anna Miľanová: Nestačí len vyžadovať lepšiu spoločnosť, ale aj pre ňu niečo dobré robiť...
  8. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 738
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 817
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 598
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 135
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 124
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 488
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 143
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 659
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu