Metropola Spiša chce prilákať nových návštevníkov. Vypracovaná propagačná stratégia priniesla zaujímavé závery vnímania Spišskej Novej Vsi verejnosťou.
SPIŠSKÁ NOVÁ VES. Samospráva spolupracovala s tímom renomovaných ľudí pod vedením akademika a praktika v oblasti výskumu trendov v marketingu Petra Dorčáka pri vyhotovení Propagačnej stratégie mesta s dôrazom na nové a nízkonákladové formy marketingu.
Pri tvorbe dokumentu odpovedalo na 30 otázok elektronickou formou takmer 1 600 respondentov.
Zo 14 najznámejších akcií, ktoré lákajú ľudí do mesta, si takmer pätina zvolila za najlákavejšiu Spišské trhy.
Po nej nasledovali Dni mesta, Preteky psích záprahov, Vianočné trhy a Letecký deň.
Prekvapivý výsledok
Čo si respondenti vybavia ako prvé, keď sa spomenie mesto Spišská Nová Ves?
Výsledok bol prekvapivý. Aj napriek skutočnosti, že sa Spišský hrad na území samosprávy nenachádza, asociácia medzi ním a mestom je veľmi vysoká.
Túto odpoveď zvolilo až 35 percent opýtaných. Na druhom mieste bola odpoveď Nič, neviem.
V top 10 sa umiestnili očakávané odpovede – kostol, najvyššia veža, zoo, Slovenský raj a diskotéka Zio.
Desiatku najpočetnejších odpovedí uzatvárajú športové aktivity mesta.
Pohľad návštevníka
Zaujímavé bolo aj zistenie, že pri prvom kontakte turisti s mestom narážali na nedostatočné značenie, ktoré by návštevníkom uľahčovalo orientáciu v ňom. Spišskej Novej Vsi chýbajú smerové tabule, označenie parkovísk, záchytných bodov či kultúrnych pamiatok.
„Vďaka dokumentu sme si uvedomili, že je mnoho vecí, ktoré sú pre nás, Novovešťanov, úplnou samozrejmosťou. Návštevník má ale inú optiku a nemusí sa u nás tak rýchlo zorientovať. V tomto smere máme rezervy,“ pripúšťa vedúca kancelárie primátora Andrea Jančíková.
Podľa jej slov zásluhou Propagačnej stratégie mesta dostala radnica množstvo ďalších podnetov na posilnenie značky Spišská Nová Ves.
„Máme teda poznatky, že verejnosť nás nevníma len ako samotné mesto, ale v oveľa širšom meradle. Spišská Nová Ves sa nachádza v regióne s prírodnými krásami a pamätihodnosťami. Spracovaný dokument je pre nás prínosom, pretože dokážeme efektívne zhodnotiť, akým smerom by sa mala uberať propagácia metropoly Spiša,“ dodáva A. Jančíková.
Celkové náklady na vypracovanie stratégie predstavujú 12 330 eur.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.