POPRAD. Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja začala s opravou vyše 500-metrového úseku Ulice slovenského odboja v Poprade, ktorá je súčasťou cesty III/5343.
„Je to dôležitá tepna v Poprade, ktorá spája Poprad s mestskou časťou Veľká a je to jedna z prístupových ciest do Vysokých Tatier. Ide o pokračovanie prác, ktoré sme začali na moste pri kruhovej križovatke a následne výstavbou novej kruhovej križovatky pri hoteli Poprad,“ uviedol pre SITA riaditeľ Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja Vladimír Kozák.
Financie vo výške 113 000 eur vyčlenil Prešovský samosprávny kraj zo svojho rezervného fondu určeného na riešenie havarijných úsekov ciest.
Podľa Kozáka úsek vybrali aj pod tlakom poslancov samosprávneho kraja. Spĺňal podmienky na použitie prostriedkov z rezervného fondu, keďže tu už dochádzalo k sieťovému rozpadu komunikácie.
Oprava sa mala pôvodne uskutočniť až po dokončení stavby obchodného centra Horse, ktoré je v susedstve s Ulicou slovenského odboja.
Neustále odkladaná dostavba obchodného centra a neriešenie havarijného stavu na Ulici slovenského odboja spôsobovali stále väčšie problémy. Táto cesta sa nakoniec stala jednou z najhorších v Poprade.
Opravia aj Velický most
V súčasnosti dodávateľ stavby vymieňa poškodené obrubníky, nasledovať bude vyfrézovanie asfaltu a položenie novej päťcentimetrovej vrstvy nového asfaltového krytu. Súčasťou rekonštrukcie je aj oprava Velického mosta.
Ukončenie prác je naplánované na koniec novembra. Kozák však predpokladá, že s prácami by mohol byť dodávateľ hotový už do konca októbra.
„Firma má určitú časovú rezervu v prípade mimoriadneho zhoršenia počasia,“ dodal Kozák.
Správa a údržba Prešovského samosprávneho kraja má v rezervnom fonde vyčlenených na opravu havarijných stavov ciest v celom kraji v tomto roku 2,995 mil. eur.
Okrem rekonštrukcie krátkeho úseku cesty v Poprade opravili cestári v tomto roku pod Tatrami aj cestu medzi Horným a Dolným Smokovcom, úsek Mlynčeky - Kežmarok a Spišské Bystré - Poprad.
Názory
Čo na to vodiči
Milan Chlebovec si myslí, že táto cesta by mala mať úroveň. „Veď takáto cesta, ktorá má byť vstupnou bránou do Tatier by mala byť špičková. Veľmi mi vadilo, keď bola rozbitá,“ povedal. Podľa neho sa lepšie človek na ceste správa, keď je rovnejšia a nie plná dier.
Emil Budzák je presvedčený, že už bolo načase. „Dal by som však opraviť aj kilometre ďalších ciest okolo Popradu. Medzi dedinami je to katastrofa,“ dodal.
Jozef Klein chodieva často touto cestou. „Je to jeden z hlavných ťahov, tak nech to nejako vyzerá. Bola to samá diera a autá dosť trpeli,“ zdôraznil.
mv
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.