Po úspešnej premiére v tomto seriály na Pannoniaringu, pridal na domácej pôde dve víťazstvá vo svojej triede.
ROŽŇAVA. V rakúskom seriály Histo cup sa Vectra J. Končeka s rokom výroby 1996 radí do silnej kategórie Young Timer, kde pretekajú vozy vyrobené do roku 2001. Po premiére na Pannoniaringu sľubovalo podujatie na Slovakiaringu ešte lepší výsledok. Konček absolvoval len jeden voľný tréning. „Okruh poznám. Trať mi každými pretekmi viac páči. Sú tam rýchle i technické časti, je tam všetko. Po Pannonii som bol presvedčený, že to musí byť na trati, ktorú poznám, lepšie,“ začal Julo Konček. Oba preteky sa išli v nedeľu, preto bola kvalifikácia len jedna. Brali sa dva najlepšie časy. Vo svojej triede do dvoch litrov mal Konček najlepší čas.
V pretekoch sa jazdci museli vyrovnávať nielen s nástrahami trate, ale hlavne s horúčavou. „Technika fungovala, a tak som sa mohol venovať len jazde. V prvej jazde som skončil na celkovom šiestom mieste, triedu do dvoch litrov som vyhral s veľkou prevahou. Vectra bola vo svojej koži, všetko fungovalo perfektne,“ uviedol spokojný J. Konček. V druhej jazde, ktorá sa išla po tretej hodine popoludní v najväčšej páľave to bolo ešte lepšie. K víťazstvu v triede pridal aj štvrté miesto v celkovo poradí. „Hoci som na silnejšie vozy nestačil, pri porovnaní časov z jednotlivých sektorov som sa tešil. Napríklad v technickej pasáži som bol o sekundu lepší ako Corvetta Delago,“ podotkol J. Konček.
Dobrá skúsenosť
Preteky na Slovakiaringu boli v rámci Histo cupu v tomto roku pravdepodobne posledné. Jednak nastúpili do seriálu neskoro, do konca chýbajú už len pár podujatí, jednak treba ďaleko cestovať. Štartovať v tomto seriály však bola pre rožňavského jazdca príjemná skúsenosť. „Neľutujeme krok, že sme sa sem prihlásili. Skúsili sme niečo nové a mne sa to strašne páči. Uvažovali sme, či nepôjdeme zvyšok Histo cupu namiesto majstrovstiev Slovenska. No neprešlo to, možno v budúcom roku. S účinkovaním som veľmi spokojný. Aj s výsledkami, aj so všetkým. Ukázalo sa, že nemôžem lámať palicu nad Vectrou. Ak je zaradená vo svojej kategórii, kam podľa roku výroby patrí, tak to funguje. S tým som veľmi spokojný. Nejde mi ani tak o umiestnenia, ale skôr o pekné závodenie, keď pretekajú rovnocennejšie vozy. Myslím si, že je to dobrá cesta, škoda len, že na Slovensku nie je viac vozov, ktorých ročník výroby je podobný ako má Vectra. Mrzí ma, že sme tu boli vlastne jediný zo Slovenska,“ povedal J. Konček.
Na Slovakiaringu pretekal v Young Tmeri konkurencii 28 vozov, celkovo je však v prihlásených 60 vozidiel. Výsledky zo štyroch absolvovaných pretekov ho zaradili na 25. priečku.
Prijal by trochu dažďa
Po týždňovej pauze smeruje tím Juko & Company Racing Scuderia znova na Slovakiaring. Najbližší víkend tam štartuje okruhová Cena Slovenska. „Veľmi sa tam teším. Chcem aby štartovalo veľa vozov. V mojej triede je ich prihlásených tridsaťpäť. Určite to budú pekné preteky. Tie sú o vozoch, nielen o pohároch,“ uviedol J. Konček. Horúce počasie by však vymenil za trochu dažďa. „Ak by som si mohol vybrať, chcel by som mokrú trať. Keď som išiel Slovakiaring na vode, tak mi to vyhovovalo. Samozrejme, nemuselo by pršať celé tri. Nebolo by to dobré ani pre divákov, ani pre nás,“ poznamenal J. Konček a pokračoval: „Dúfam, že nás podrží technika, ako tomu bolo v ostatných štyroch pretekoch. Nech sa závodí a nie strachuje. Cena Slovenska je pre nás vrchol sezóny. Bude tam veľa seriálov, veľa vozov. Určite sa pôjdem pozrieť a budem držať palce Rosinovi jazdiacemu GT. Nech sa diváci majú na čo pozerať a jazdci nech si dobre jazdia. To je cieľom.“
Do konca sezóny čaká J. Končeka ešte Jesenná cena Brna a o dva týždne po nej plánuje štartovať na pretekoch maďarských majstrovstiev na Hungaroringu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.