POPRAD. Ministerstvo dopravy uvažuje o pridaní vlakových spojov medzi Popradom a Kežmarkom. Na trase by tak mohli ubudnúť autobusy.
Naopak, úseky medzi Kežmarkom a Starou Ľubovňou a Plavčom a Lipanmi chce ministerstvo vlakmi výrazne obmedziť. Zintenzívniť by sa tu mali autobusové linky.
„Je to absolútna hlúposť. Dobre, medzi Kežmarkom a Popradom nech vlaky pridajú, ale rušiť spoje do Ľubovne a ďalej do Lipian môže vymyslieť iba niekto od stola. Hovorím vám, ak takto budú uvažovať aj ďalej, tieto trate onedlho úplne vymiznú,“ povedal nám kežmarský rušňovodič, ktorý chcel zostať v anonymite.
Ľudia majú z návrhov rozpačité dojmy
Možné pridávanie vlakov a uberanie autobusov medzi Popradom a Kežmarkom ľudia vnímajú rozpačito.
„Asi nebude veľmi na výber. Neviem, či by bolo dobre ubrať z autobusov – či by to malo efekt pre ľudí a či by sa dosiahlo v konečnom dôsledku šetrenie,“ povedal Kežmarčan Peter Sedlák.
„Medzi Kežmarkom a Popradom cestujem málo, myslím si však, že vo vlaku je pohodlnejšie cestovanie. Je však škoda, že chcú obmedzovať spoje medzi Kežmarkom a Starou Ľubovňou a medzi Plavčom a Lipanmi,“ poznamenala Mária Hetešová.
PSK: Autobusy sme už optimalizovali
S návrhmi ministerstva absolútne nesúhlasí Prešovský samosprávny kraj (PSK). Ten je proti zmenám v plánovanom grafikone.
Podľa hovorkyne PSK Veroniky Fitzekovej výsledky ich doterajších rokovaní s ministerstvom sú nulové. Kraj nevidí priestor, aby sa menili poriadky v autobusovej doprave kvôli železniciam.
„Železnica nemôže šetriť svoje zdroje tým, že náklady presunie na samosprávny kraj. PSK už v roku 2011 optimalizoval autobusové spoje v prímestskej autobusovej doprave o štyri percentá. Ďalšie zmeny nie sú už možné vzhľadom na finančné možnosti samosprávneho kraja,“ povedala V. Fitzeková.
V čase plánovaných zmien sa rokuje o vlaku do Poľska
Kraj predpokladá, že rokovania s ministerstvom budú pokračovať. „Na poslednom rokovaní v Košiciach nám bolo navrhnuté, že ak sa zruší trať Stará Ľubovňa – Plaveč, železnice posilnia trať Kežmarok – Stará Ľubovňa. Tento návrh je pre nás neprijateľný,“ poznamenala hovorkyňa PSK.
V tejto súvislosti dodala, že zmeny železničiari avizujú v čase, keď sa uvažuje o vlakovom spojení s Poľskom. Práve táto skutočnosť by mohla byť poriadnym úderom, keď už prebiehajú aj medzivládne rokovania o železničnom prepojení. „Ide o trať Košice – Plaveč – Muzsyna – Krakow,“ priblížila hovorkyňa.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.