Celá záležitosť je síce v pripomienkovom konaní, speje však k vyhodnoteniu. Protestovať môže ktokoľvek.
STARÁ ĽUBOVŇA. Ministerstvo dopravy má na vec vlastný pohľad. Trate chce zachovať v smere, kde sú prúdy cestujúcich.
„Naopak tam, kde celkový prúd cestujúcich nie je dostatočný, alebo železnica má v porovnaní s cestnou dopravou výrazne horšie parametre, uvažujeme o úplnom rezignovaní na železničnú dopravnú obsluhu,“ povedal nám Martin Kóňa, hovorca ministerstva.
Medzi Kežmarkom, Starou Ľubovňou a Plavčom chce štát z jedenástich párov vlakov zrušiť až sedem.
„V úseku Studený Potok – Kežmarok skokovito poklesnú tieto výkony na úroveň 610 – 620 denných cestujúcich. V úseku Kežmarok – Stará Ľubovňa výkony plynule klesajú z asi 470 cestujúcich za Kežmarkom na asi 290 denných cestujúcich pred Starou Ľubovňou. V poslednom úseku Stará Ľubovňa – Plaveč výkon za Starou Ľubovňou opäť skokom klesá na úroveň asi 140 cestujúcich a tento výkon smerom ku Plavču ďalej klesá až na asi 70 denných cestujúcich,“ priblížil M. Kóňa. Podľa neho, na dotknutých tratiach v okrese Stará Ľubovňa dominuje autobusová doprava.
Návrh je zachovať a obnoviť vlaky
Návrh aktivistov hovorí za zachovanie súčasného počtu spojov. „Existujúci počet jedenástich súprav navrhujeme prispôsobiť aktuálnym potrebám v regióne a to tým, že trasy vlakov sa predĺžia do Lipian, kde vznikne prepojenie na krajské mesto Prešov. Následne by sa obnovilo vlakové spojenie do Poľska, čím by sa obnovil turistický ruch, ako aj možnosť cestovania do Poľskej republiky za nákupmi ako to bolo v minulosti, kde práve tieto vlaky boli úplne vyťažené,“ priblížila Zita Pleštinská, prednostka obvodného úradu v Starej Ľubovni.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.