POPRAD. Oslavy storočnice dokončenia tatranskej železnice 16. augusta budú s najväčšou pravdepodobnosťou bez jej najväčšej atrakcie, ktorou je historická električka Kométa.
Od minulého roku je električka nepojazdná pre pokazený trakčný motor. Oprava motorov historickej električky pokračuje, ale zatiaľ stále nie je isté, či bude pojazdná k dátumu okrúhleho jubilea.
Dôvodom sú chýbajúce financie. Na opravu električky je potrebných minimálne 10-tisíc eur.
Na účte zbierky na opravu Kométy, ktorú organizuje Tatranský okrášľovací spolok spolu s Veterán klubom železníc v Poprade, bolo k 10. máju 439,48 eura, čo ani zďaleka nepostačuje na financovanie opráv, informoval Ján Sabaka z Veterán klubu železníc.
Od organizátora zbierky dostane každý identifikovateľný darca ďakovný dekrét, ktorý držiteľovi zabezpečí aj niektoré ďalšie bonusy pri nostalgických jazdách opravenej Kométy.
Milovníci železničnej histórie stále hľadajú potrebné financie na opravu Kométy.
„Snažíme sa využiť aj niektoré granty. Realistickým pohľadom si skôr myslím, že v auguste bude oslava podľa scenára variantu B, naplno potom oslávime pre Tatry významnú udalosť spred sto rokov až v septembri,“ povedal Sabaka.
Variant B znamená, že na 100. výročie organizátori pripravujú prijatie najstarších železničiarov z tatranskej električky čelnými predstaviteľmi Štrby a Vysokých Tatier.
Väčšie oslavy, už aj s električkou, by mali byť až v septembri.
Veterán klub železníc v Poprade požiadal ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Počiatka o záštitu nad oslavami 100. výročia začatia prevádzky na celej trati tatranskej elektrickej železnice.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.