K zachovaniu vlakov a zintenzívneniu dopravy má prispieť aj zavedenie vlaku Euroregio Goral medzi Popradom, Starou Ľubovňou, Plavčom a poľskou Krynicou a Krakovom.
STARÁ ĽUBOVŇA/POPRAD. Motorové jednotky radu 840, známe aj pod názvom modré vláčiky, zatiaľ ostávajú na trati 185 Popradom-Stará Ľubovňa-Plaveč do konca platného grafikonu v decembri 2012.
Taký je výsledok rokovania zástupcov miestnej štátnej správy a samosprávy s predstaviteľmi Železničnej spoločnosti a ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.
„Rozhodnutím železníc a ministerstva sa vytvorilo časové obdobie a podpora zo strany Železničnej spoločnosti pre zostavenie grafikonu aj s našimi návrhmi pre trať 185 a možné zavedenie vlakov EuroRegio Goral do poľskej Muszyny a následne do Krakova,“ uviedla prednostka Obvodného úradu v Starej Ľubovni Zita Pleštinská.
Železničná spoločnosť plánovala presun vlakov z trate medzi Popradom a Plavčom k 4. marcu.
Železničná spoločnosť pripravovala presun jednotiek 840, ktoré pozostávajú zo šiestich vlakových súprav, už v novembri 2011. Modré vláčiky chceli železnice nahradiť staršími typmi jednotiek typu 813/913 a 812.
Štyri regionálne priority
Už vtedy vyšli zástupcovia regiónu s iniciatívou, ktorú postavili na štyroch prioritách. Prvou je zachovanie motorových jednotiek radu 840 na železničnej trati 185 Poprad Tatry-Plaveč.
Druhou prioritou je integrovaná doprava vo verejnom záujme ako podpora zachovania a zefektívnenia regionálnych tratí.
Treťou je zvýšenie záujmu zo strany cestujúcich o túto regionálnu trať s podporou miestnej územnej samosprávy a poslednou je zatraktívnenie cestovania v podtatranskom regióne s možnosťou zavedenia vlaku Euroregio Goral na trati Poprad-Kežmarok-Spišská Belá-Podolínec-Stará Ľubovňa-Plaveč-Muszyna-Krynica-Stary Sącz-Nowy Sącz-Tarnów-Kraków.
Zavedenie vlaku Euroregio Goral by podľa Pleštinskej prilákalo viac turistov a pozdvihol by sa imidž železničnej dopravy vo vzťahu k mestám podtatranského regiónu.
Podporil by sa cestovný ruch návštevnosťou významných historických a kultúrnych pamiatok miest a obcí v Prešovskom kraji v regióne Spiša a Šariša, kúpeľných miest Vyšné Ružbachy a Krynica, pútnického miesta Litmanová.
Zavedenie tohto vlaku by podľa nej malo dopad na obecné a mestské pokladnice hlavne rozvojom služieb v cestovnom ruchu, a tak v konečnom dôsledku aj na zamestnanosť a zvýšenie životnej úrovne obyvateľov v tomto prihraničnom regióne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.