POPRAD. Tunel za mestom Svit je vybavený najmodernejšou zabezpečovacou technikou, svetelnou signalizáciou či premenlivými dopravnými značkami. Jednotlivé tunelové rúry sú smerovo rozdelené.
Aj napriek tomu sa cez neho jazdí nižšou rýchlosťou ako v starom cestnom tuneli pri Stratenej.
Najvyššia dovolená rýchlosť v diaľničnom tuneli Bôrik by sa mala zo súčasnej osemdesiatky zvýšiť o dvadsať kilometrov za hodinu. „Predpokladané zvýšenie rýchlosti bude na 100 kilometrov za hodinu,“ potvrdil hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík.
Súčasná prejazdová rýchlosť je podľa Jánošíka v súlade s platnou projektovou dokumentáciou. „Naša spoločnosť podniká v súčasnosti všetky právne kroky, aby sa k zmene rýchlosti pristúpilo v čo najkratšom čase,“ povedal ku komplikovanému schvaľovaciemu procesu.
„Predpokladáme, že v druhom polroku tohto roka by sa už mohla rýchlosť zvýšiť,“ dodal Jánošík. Z fungujúcich dialničných tunelov na Slovensku bude Bôrik jediným, v ktorom má dôjsť k zvýšeniu povolenej rýchlosti.
Niekedy iba šesťdesiatka
Vodiči šomrú na časté zníženie rýchlosti v Bôriku. „Rýchlosť v tuneli je znižovaná z dvoch dôvodov. Buď sa stala kolízna situácia, alebo prebieha údržba a z tohto dôvodu je nutné znížiť prejazdovú rýchlosť,“ komentoval rýchlostné obmedzenia Marcel Jánošík.
Pri poruchách systémov, ktoré zabezpečujú prevádzku tunela, dochádza aj k úplnému odstaveniu premávky. Motoristi sa o tom presvedčili naposledy začiatkom januára.
„Súčasná rýchosť sa mi zdá nízka, je to krásny moderný tunel na diaľnici a rýchlosť má obmedzenú na osemdesiatku. Som rozhodne za zvýšenie rýchlosti,“ nechal sa počuť autodopravca Michal Drozd.
„Súčasná rýchlosť mi neprekáža, nezdržuje až tak, ako napríklad šesťdesiatka,“ povedal Ján Molnár. „Vyššia rýchlosť by ma potešila, veď tie naše diaľnice sú len samé obmedzenie,“ uviedol Jozef Romaňák.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.