Nové vedomosti posunú svojim študentom, aby ich naučili o veciach premýšľať, nie iba zapamätať si ich.
SPIŠSKÁ NOVÁ VES. Ako pracovať v skupinách, ako upútať pozornosť žiakov, ako ich zaujať pri preberanom učive, tieto aj ďalšie situácie preberali učitelia, ktorý boli tentoraz v úlohách žiakov.
Otvorení reflexii
Ich školiteľkou bola Viera Šándorová, lektorka združenia Orava. Združenie, ktoré pred časom škole udelilo titul Škola, ktorej to myslí. Vzdelávanie prebiehalo počas 60 hodín.
"Myslím si, že sa tu stretla dvadsiatka učiteľov, ktorí chcú, aby ich žiaci čo najviac vedeli, ale pritom využili aj nové metódy vo vzdelávaní. V tomto prípade ide o podporu kritického myslenia. Učitelia sú tejto metóde otvorení, niektoré postupy dokonca uplatňujú už teraz vo výučbe," uviedla lektorka.
Ako zdôraznila, hlavnou filozofiou tejto metódy je uvedomenie si významu a reflexie na základe kritického uvažovania. Teda nejde len o memorovanie, ale aj premýšľanie o učive, o význame, o jeho podstate.
Využitie aj pri jazykoch
Iveta Bőtcherová vyučuje na škole anglický jazyk. "Myslím si, že práve cudzí jazyk je vhodný na využitie týchto metód. V podstate my, jazykári, už vo výučbe jazykov tieto postupy sčasti uplatňujeme. Počas školenia som sa však naučila aj ďalšie nové postupy, ktoré určite využijem," uviedla angličtinárka.
Aj v informatike, predmete, ktorý vyučuje jej kolega Róbert Kovalič, je priestor na využívanie kritického myslenia. "Školenie som vnímal veľmi pozitívne. Naučili sme sa nové veci, ktoré môžem uplatniť pri študentoch," zamyslel sa R. Kovalič.
Je presvedčený o tom, že žiaci sú otvorení kritickému mysleniu, od triedy k triede je to však rôzne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.