POPRAD. Učiteľka Sylvia Potocká, ktorá tretiakov a štvrtáčikov učí dopravnú výchovu, hovorí, že pre deti nemôže byť nič lepšie, ako získať poznatky takto priamo pri policajtoch. "Určite sa tu dozvedia viac a lepšie si zapamätajú, ako sa správať a čo robiť a nerobiť na ceste, ako pred tabuľou," povedala Potocká.
Slová a správanie malých školákov úplne potvrdili jej slová. Prácu a vysvetľovanie policajtov hltali očami a ušami. Viacerí namieste povedali, že by chceli byť policajtmi. "Zaujala ma táto práca, ako to robia. Chcel by som byť dopravným policajtom," povedal Tomáš Točoň. "Aj ja," povedal Martin Dlugolinský a ďalší jeho spolužiaci.
Práca s deťmi sa oplatí
Aby sa im tento cieľ splnil, je potrebné mať minimálne maturitný diplom. Vodičák oficiálne povinný nie je, dopraváci ho však majú všetci. Dopravný inžinier popradského dopravného inšpektorátu Pavol Šoltís hovorí, že práca s deťmi je spestrením ich práce a určite sa oplatí. "Najefektívnejšia je prevencia a takouto formou sa deti veľa naučia a zapamätajú. Kontrolovali sme spolu dodržiavanie rýchlosti, svetlá a iné predpisy," povedal Šoltís.
Včera boli vodiči na Širokej celkom disciplinovaní. Väčšina povinnú päťdesiatku dodržiavala. Policajti pri jej kontrolovaní berú do úvahy 6-kilomtreovú odchýlku. "Ak nameriame 56 kilometrov a nižšie, ide o priestupok, ktorý však nepokutujeme. Berieme do úvahy možné odchýlky pri presnosti tachometrov. Za 57 vodič už pokutu dostane," spresnil Šoltís.
Podľa neho zavedenie 50-kilometrového limitu pre jazdu v obci malo jednoznačne zmysel a zvýšilo bezpečnosť na cestách.
Autor: toti
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.