Ten sa vlani zaoberal aj štyrmi petíciami. Najviac rezonovala sťažnosť Podhradčanov na nákladiaky prechádzajúce mestom.
SPIŠSKÉ PODHRADIE. "Podanými sťažnosťami obyvatelia mesta vyjadrovali predovšetkým nespokojnosť s postupom pri vybavovaní rôznych skutočností, domáhali sa nápravy stavu, s ktorým boli nespokojní, ako aj ochrany svojich práv a právom chránených záujmov. Prevládali sťažnosti v oblasti susedských vzťahov – chov hospodárskych a spoločenských zvierat, stavebný poriadok, parkovanie a pohyb nákladných áut," uviedol J. Tekeli.
Problémové nákladiaky
Posledná spomínaná sťažnosť bola ku sklonku roka najvypuklejšou. Ťažké nákladné autá, pracujúce na výstavbe diaľnice, znepríjemňovali život ľuďom v meste. Plne naložené nákladiaky špinili cesty, spôsobovali hluk aj praskanie priečelí domov. Sťažnosť sa dostala na rokovanie mestského parlamentu. Vedenie mesta sa vtedy dohodlo s Národnou diaľničnou spoločnosťou o odškodnení poškodených. Ľudia posielali písomné sťažnosti i fotodokumentáciu k poškodeným domom. Čistenie ulíc vzalo do svojich rúk mesto, rovnako po dohode s dodávateľmi stavby.
Iba ústne sťažnosti
Všetky sťažnosti boli na magistrát doručené v písomnej podobe. Mailové ani faxové podanie obyvatelia nevyužili. Kým ešte v roku 2009 platila pôvodná smernica upravujúca postupy pri vybavovaní sťažností, od mája tohto roka je v platnosti nová - Smernica primátora mesta Spišské Podhradie o sťažnostiach a petíciách podaných mestu Spišské Podhradie a ním zriadeným organizáciám. Vyžiadala si to zmena zákona o sťažnostiach. "Ide o zásadnú zmenu filozofie sťažnostného práva. Jednou zo zmien je predĺženie lehoty na vybavenie sťažnosti – z 30 na 60 dní. Uvedenú zmenu je možné vnímať pozitívne z dôvodu náležitého zistenia skutkového stavu potrebného pre vybavenie sťažnosti," dodal J. Tekeli.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.