POPRAD. V súčasnosti je posunutá brehová čiara Popradu o 20 až 40 metrov smerom na slovenskú stranu.
„S poľskou stranou máme predjednané, aby sme to dali do súladu s hraničnou dokumentáciou,“ uviedol pre SITA riaditeľ Správy Dunajca a Popradu Anton Baláž. Medzi Mníškom nad Popradom a osadou Kače došlo počas posledných povodní v máji a začiatkom júna k niekoľkým zosuvom brehu a následne aj poškodeniu a zosunutiu
Na otázku, či sa súčasnej situácii v obci Mníšek nad Popradom nedalo predísť pravidelnou údržbou a úpravou rieky Poprad tak, aby sa neposúvala brehová čiara stále hlbšie na slovenskú stranu, Anton Baláž odpovedal: „Je to otázka finančných prostriedkov.
Slovenský vodohospodársky podnik nemá dostatočné zdroje na prevenciu.“ Potrebné množstvo peňazí na posun rieky Poprad medzi Mníškom nad Popradom a osadou Kače podľa hraničnej dokumentácie momentálne Baláž nedokázal odhadnúť. Až po úprave koryta rieky Poprad bude môcť nastúpiť Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja, ktorá obnoví cestu do osady Kače.
Aj po oprave cesty do osady Kače zostane niekoľko desiatok obyvateľov osady Medzibrodie bez cestného spojenia so svetom. Oprava cesty medzi osadami Kače a Medzibrodie v Mníšku nad Popradom nie je podľa Baláža záležitosťou vodohospodárov.
„Tento hraničný úsek je neupravený. V tomto úseku je slovenský breh rieky Poprad stabilizovaný a nevidíme dôvod, aby sme tam niečo robili. To, že tam niekto má základný prostriedok, tak by si ho mal chrániť v zmysle zákona,“ uviedol Baláž. Oprava tohto poškodeného úseku je tak podľa Baláža výlučne na Správe a údržbe ciest Prešovského samosprávneho kraja. S opravou tohto úseku však môžu cestári začať až po stabilizácii svahu a oprave cesty do osady Kače, keďže v súčasnosti sa tam nákladné autá nedostanú.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.