Korzár logo Korzár Spiš a Gemer

Pohľad za roh Alexandra Buzinkaya

Každodenne sa na nás valí cunami zlých správ. Sme v epicentre hrôz, smrti, utrpenia, násilia, zloby, závisti, nenávisti, škodoradosti a pretlaku iných negatívnych emócií.

Takto pokrivenú realitu predkladajú médiá svojim konzumentom, budiac zdanie, že je to realita plnohodnotná, tvorená výlučne iba zhlukom takýchto udalostí. Stará poučka hovorí, že informácie sú tovarom, a tie zlé sú tým najžiadanejším. Zdalo by sa. Lenže zdanie klame a čoraz viac ľudí má po krk takto zdeformovaného prístupu k ich šíreniu. Čoraz viac ľudí nechce tento typ správ čítať, počuť a vidieť. Uvedomujúc si cenu vlastného duševného zdravia a psychickej rovnováhy sa im preto programovo vyhýbajú. Nepozerajú správy, nečítajú bulvár, vypínajú televízor aj pri malej zmienke o násilí! Nie preto, že by si zakrývali oči pred skutočnosťou, ale preto, že nechcú poznať skutočnosť neskutočnú, ale pravdivú.

n Odborníci varujú, že najrozšírenejšími chorobami budúcnosti budú čoskoro tie duševné. Už dnes im patrí tretia priečka, na čom majú veľkú zásluhu médiá, ktoré šíria strach, úzkosti, psychózy, ale i návody na násilné konanie, vrátane samovrážd. No čo je najhoršie, predstavujú svet ako peklo a život ako to najhoršie, čo sa môže prihodiť. Najnovšie sa tejto prevládajúcej mediálnej stratégie chytili i politici. Rozsievajú nenávisť a všade kreslia nepriateľa, aby vzápätí mohli vytiahnuť voči nemu do boja a poraziť ho. Samozrejme, fiktívne, pretože v skutočnosti to, čo by mali robiť, nerobia.

n Nie všade je svet vymaľovaný takýmito čiernymi farbami. Isté švédske noviny postavili svoju stratégiu na pravom opaku. Na dobrých správach, pozitívnych ľudských vlastnostiach, nasledovania hodných vzoroch a prospešnom konaní. Nevenujú sa banalitám a bizarnostiam, nezaujíma ich kriminalita a čuduj sa svete, darí sa im. Čitatelia si to pochvaľujú. Napriek riziku skĺznutia do opačného, "pozitívneho" extrému, je to však pokrok, ktorý nabúrava vžité predstavy o tom, že dobré správy sú iba zlé správy. Seriózne médiá vo svete sa týmto princípom nenechávajú spútať a dlhodobo mu vzdorujú. Keďže u nás viac-menej absentujú, javí sa žumpa negativizmu, ktorá zaliala Slovensko ako národné špecifikum. Napriek tomu sa nedajte klamať, verte vlastnému úsudku a zdravému rozumu. Staňte sa poslami dobrých správ!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Spiš, Gemer Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 839
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 353
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 146
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 262
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 687
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 034
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 886
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 548
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu