TATRANSKÁ LOMNICA. Bolo sa veru na čo pozerať. Zážitok ľuďom priniesol aj moderátor Ujvári, ktorý o každom veteráne vedel aj tie najmenšie podrobnosti a vyťahoval z rukáva pikošky o každom aute. Podľa organizátorov tento slovenský expert vie o veteránoch naozaj všetko, vrátane detailov o rodinných pomeroch ich majiteľov.
Nádielka zaujímavostí
Na každom aute sa našlo plno zaujímavého. Okrem iného zaujal Dodge z roku 1941, na ktorom oproti iným veteránom neboli dosiaľ robené žiadne renovačné úpravy. Inak práve ony robia z veteránovej záľuby niekedy tvrdý koníček. Pozornosti sa tešilo aj prvé auto vôbec - citroën, v tom čase s revolučným pohonom predných kolies.
Neľahký koníček
O tom, že vlastniť a starať sa o veteránov nie je veru ľahký koníček, vie svoje aj majiteľ kráľovského auta Hispano Suiza z roku 1926. Svojho času tento nádherný a luxusný kus vlastnili len šejkovia, princovia a bohatí biznismeni. Kým V. Novák svoj nový kus v zbierke spojazdnil, stálo ho to veľa námahy. Hrdzavý motor a iné súčasti auta bolo nutné sfunkčniť. Na to bolo treba zohnať súčiastky od výmyslu sveta. Pri vzácnych autách nestačí chodiť iba na burzy v okolí, ale neraz ďaleko do zahraničia, v tomto prípade do krajiny pôvodu auta, do Španielska.
Splietli si ho s teroristom
Keď sa V. Novák s vytúženou súčiastkou cez parížske letisko vracal zo Španielska, zatkli ho po uši ozbrojení členovia protiteroristickej jednotky. Nezvyčajnú súčiastku si zamenili za teroristický dielec nástražného výbušného systému. Všetko sa našťastie nakoniec vyjasnilo a V. Novák dnes zážitok rozpráva ako veselú príhodu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.