mestského úradu. Pôvodne bola schválená iba jej konzervácia po tom, čo prišli mestu financie ako kompenzácia za vybudované plynárenské zariadenia, rozhodla sa samospráva budovu dokončiť. No v čase, keď mestský parlament len vyčleňoval prostriedky na túto stavbu, už sa na nej pracovalo. Zaujímalo nás, ako je to možné. Aký bol mechanizmus v súvislosti s výberovým konaním pre stavbu, na ktorú bolo vyčlenených dvanásť miliónov korún.
"Mechanizmus bol taký, aký je vždy u všetkých stavieb, ak sa daná stavba rozhodne zaradiť do plánu. Vypíše sa riadne výberové konanie, to prebehne, vyhodnotí sa a víťaz výberového konania, pokiaľ sa výberové konanie nezruší, má nárok na podpísanie zmluvy. Potom, dodatkom, sa upresňujú prostriedky, ktoré sa kedy budú do stavby usmerňovať," uviedol J. Kopčák s tým, že aj s dodávateľom spomínanej stavby, firmou Unistav, bola podpísaná zmluva na základe výberového konania. "Presné dátumy vám nepoviem, ale viem, že zmluva bola podpisovaná predtým, než sme v mestskom zastupiteľstve rozhodovali o tom, či vyčleníme štyri milióny, osem alebo dvanásť miliónov."
Podľa jeho slov sa často stáva, že dodávateľ robí na stavbe na vlastné náklady s tým, že určitý čas čaká na vyčlenenie peňazí. Ako príklad uviedol rekonštrukciu prešovskej pešej zóny. "Súťaž prebehla, podpísali sme zmluvu a potom sme vyčlenili prostriedky pre rok 2001, pre rok 2002, ale zmluva platí aj pre rok 2003, čiže keď sa na budúci rok ešte ujdú prostriedky, dokončíme pešiu zónu až po Levočskú ulicu. Zmluva je podpísaná hneď od skončenia súťaže. Zároveň prichádza na rad prevzatie staveniska od dodávateľa a keby sa dnes rozhodol dodávateľ, ktorý nám robil pešiu zónu, že ju chce dokončiť tohto roku na svoje náklady s rizikom, že mu stavbu zaplatíme až o štyri roky, tak v nej môže pokračovať. Presne takýto mechanizmus bol použitý aj pri dokončení stavby mestského úradu."
Úprava administratívnej budovy úradu vyvolala počas zasadnutia zastupiteľstva, ako sme vás už informovali, búrlivú diskusiu. Primátor Kopčák uviedol, že chystané kancelárske priestory sú pre radnicu nevyhnutné. "Zasadačka, ktorá bola taká kontroverzná, či má byť alebo nie, je priestor, ktorý by mal byť riešený pre zasadnutia mestskej rady a mestského zastupiteľstva, ale napríklad aj na územné a správne konania. Tu na úrade nemáme priestor, kde by sa dalo zhromaždiť päťdesiat až sto ľudí a územné konania sa konajú za účasti všetkých dotknutých strán. Museli by sme ich ťahať do PKO alebo si najímať priestory inde."
Zdôraznil, že zasadačka nebude poskytovať úplný komfort, lebo na to nepostačujú vyčlenené financie. Všetky technické predpoklady na finalizáciu zasadačky sa však majú urobiť už v tejto etape. Na nákup hlasovacieho zariadenia, ozvučovacej techniky či tlmočníckych kabínok je podľa jeho slov čas. Kedy bude zasadačka hotová? Primátor skonštatoval, že "zmluva je do konca roka, je tam vytvorený priestor pre fakturáciu do konca januára". Znamená to, že od nového roka by malo (už nové) zastupiteľstvo v nej zasadať? "Tak by to malo byť keď dodávateľ splní svoj zmluvný záväzok."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.