ošetrovať soľou. Podľa riaditeľa SMK Štefana Škoviru, soľ je mimoriadne agresívna a negatívne vplýva na podložie ciest. To sa vzdúva a spôsobuje na vozovke nerovnosti a trhliny. "Na posyp chodníkov a komunikácií používame vápencovú zmes, hoci si myslím, že soľ je najideálnejšia," konštatoval riaditeľ.
Najväčším problémom je podľa riaditeľa SMK statická doprava v meste. Vďaka nej majú pracovníci so sypačmi problém dostať sa na niektoré miesta. "Stáva sa nám, že autá sú zaparkované úplne všade. Stoja na chodníkoch a je umením prejsť s našimi vozmi popri nich. Ak aj áno, vodiči riskujú ich poškodenie. Potom sa šoféri i chodci sťažujú, že cesta, alebo chodník nie je posypaná," vysvetlil Š. Škovira.
Zimnú sezónu začali SMK s novými posilami v autoparku. Mesto zakúpilo nový sypač a Multicar na chodníky. Pripravených je aj 1 800 ton posypového materiálu. Prioritou SMK ostáva ošetrovanie trás mestskej hromadnej dopravy.
Autor: olo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.