formou ostrého štrajku bez časového obmedzenia. Napriek tomu, že takéto akcie znamenajú logické zvýšenie náporu na iné druhy dopravy, v prípade dlhodobého štrajku železničiarov nebudú autobusové spoje v našom regióne s vysokou pravdepodobnosťou posilnené. "Zatiaľ nás o to ani nik nepožiadal," povedal nám riaditeľ popradského závodu Slovenskej autobusovej dopravy Michal Greguška. Podľa neho, by však popradskí SAD-kári takejto žiadosti ani nemohli vyhovieť. "V regióne, kde nasadzujeme naše linky, je veľké množstvo exponovaných tratí, ako napríklad Poprad - Tatranská Lomnica, Poprad - Kežmarok - Spišská Belá či spoje Tatranských elektrických železníc a podobne, ktoré by sme ďalšími linkami nedokázali pokryť. Náš vozový park je totiž počtom spojov už teraz vyťažený na maximum," tvrdí Greguška. O posilnení spojov neuvažujú ani v spoločnosti Bus Karpaty Stará Ľubovňa. Dopravný manažér firmy Juraj Glonek nám povedal, že počas ostatnej stredy, kedy železničiari štrajkovali prvýkrát, nezaznamenali na svojich linkách žiadny výrazný nával. "Všetko sme zvládli bez problémov, preto o posilnení liniek neuvažujeme," dodal Glonek.
Autor: pet
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.