Korzár logo Korzár Spiš a Gemer

Doprava v meste bola a je najväčší problém Popradčanov

Posledný týždeň som na stránkach Korzára čítal hneď niekoľko materiálov, týkajúcich sa výrazného "zlepšenia" organizácie dopravy v centre mesta.

Keďže na túto tému mám vlastný názor, nedá mi na nich nezareagovať.

Doprava v meste bola a je najväčší problém Popradčanov. Riešenie dopravnej a technickej infraštruktúry mesta musí byť prioritou aj nového mestského magistrátu. Problém súčasnej preťaženosti vznikol vlastne dlhodobým neriešením situácie a presadzovaním výstavby severného obchvatu mesta Poprad v rámci výstavby diaľnice D1 Mengusovce Jánovce. Bývalé vedenie mesta sa niekoľko rokov zaujímalo len o rozšírenie cesty 1/67 na Štefánikovej ulici, čo terajšiu ťažkú dopravnú situáciu vôbec nevyriešilo. Nereagovalo na pripomienky občanov, ani na pripomienky Petičného výboru centra mesta, ktorý už v roku 1998 navrhoval riešenie výstavby obchvatu mesta Poprad, vylúčenie kamiónovej dopravy z centra mesta a použitie Štefánikovej ulice len ako miestnej komunikácie. Na miesto toho, aby vedenie mesta na čele s bývalým primátorom Kubíkom, rešpektovalo pripomienky občanov, ich len na každej úrovni osočovalo. A dnes je vidieť jeho výsledok. (V poslednej dobe niekoľko havárií a smrteľné úrazy!). Nepoučiteľnosť z chýb týchto rozhodnutí, prezrádza technokratické myslenie a absenciu schopnosti predvídať dôsledky takýchto rozhodnutí. Autá začali robiť z verejného priestoru v centre mesta priestor životu nebezpečný. Už dnes je centrum mesta spomínanou cestou 1/67 prakticky rozdelené na dve časti. V jednej je obchodné centrum, mestský a spoločenský ruch, ponuka služieb a zábavy. Na druhej strane rieky Poprad je administratívne centrum, tam sa nachádza väčšina úradov, ktoré denne navštevuje množstvo obyvateľov, ktorí už dnes musia podstupovať pri ich návšteve určité bezpečnostné riziko. To isté sa vzťahuje na veriacich navštevujúcich kostol a návštevníkom všetkých športovísk a gymnázium v kasárňach. Dôsledkami prehusťovania mestskej dopravy je aj obmedzovanie medziľudských vzťahov a slobody pohybu, vytláčanie spoločenského života z priestorov určených na stretávanie sa. Určite nie je ľahké nájsť ideálne riešenie toho problému, pri jeho riešení je však dôležité viesť dialóg a nie len spochybňovať názory občanov ako sa to v tomto prípade z úrovni vedenia mesta dialo. Je treba vážiť si občanov, ktorí prejavujú o mesto tak vzácny verejný záujem. Je nám jasné, že tento problém mesto samo nevyrieši. Ale iniciatíva musí vychádzať od neho. Už viac ako 8 rokov vieme, že Poprad potrebuje severný obchvat mesta, no nemôže ho realizovať samospráva, ani VÚC, ale len štátna organizácia Slovenská správa ciest. Je treba, aby nové vedenie mesta rozpracovalo podkladnú dokumentáciu, pripravili čo najskôr rozbor situácie a vytvárali systematický tlak na Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR o realizáciu obchvatu mesta Poprad v rámci výstavby diaľnic D1. Financie na výstavbu diaľnice D1 Mengusovce Jánovce boli podľa slov ministra dopravy Pavla Prokopoviča vládou v decembri minulého roku odsúhlasené a uvažuje sa s predvstupovou pomocou od EÚ. Bude snaha využívať nielen možnosti fondu ISPA, ale aj štrukturálne fondy EÚ, najmä kohézny fond. Tieto zdroje sa blížia k sume dvoch miliárd Euro. Prvý projekt kohézneho fondu bude 26,5 km úsek Mengusovce Jánovce. Náklady na tento úsek predstavujú vyše 9 mld. Sk, z čoho by sa malo až 75 % hradiť práve z kohézneho fondu. Preto treba z úrovne vedenia mesta urobiť všetko preto, aby sa výstavba severného obchvatu mesta začala, lebo doprava v meste, ktorú nám zanechalo bývalé vedenie mesta je doslova v kríze, ohrozuje životy chodcov a v neposlednom rade znepríjemňuje život zväčša starším obyvateľom mesta a turistom. Prvoradým záujmom predstaviteľov mesta musí byť kvalita života občanov v ňom žijúcich a nie rýchlosť prepravy ľudí nim prechádzajúcich. Tým by sme dosiahli podstatne zlepšenie životného prostredia, bezpečnosť občanov, rozšírenie oddychovej zóny až za rieku Poprad. Pripravované kozmetické úpravy, o ktorých som sa v dočítal v Korzári, negatívne dôsledky rekonštrukcie cesty 1/67 na Štefánikovej ulici určite nevyriešia!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pozn. redakcie: Tento príspevok je názorom čitateľa. Redakcia Tatranského denníka - KORZÁR si vyhradzuje právo na jeho skrátenie a upravovanie. Rovnako nezodpovedá za jeho obsah a takisto sa s ním nemusí stotožňovať.

Autor: Oskar Meltzer, Poprad

Najčítanejšie na Spiš, Gemer Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 033
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 655
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 157
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 288
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 244
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 168
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 012
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 877
  1. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  2. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  3. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  6. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  7. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  8. Anna Miľanová: Nestačí len vyžadovať lepšiu spoločnosť, ale aj pre ňu niečo dobré robiť...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 767
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 857
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 608
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 158
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 875
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 584
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 151
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 762
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Peter Pellegrini

Strana, ktorá vznikla ako alternatíva k Smeru a sľubovala slušnosť, dnes legitimizuje vládu extrémistov a dezinformátorov.


39
Viktor Vincze

Vincze viedol v televízii spravodajské odbory.


a 1 ďalší 48
Donald Trump telefonoval v pondelok s Vladimirom Putinom.

Trump a Putin volali zhruba dve hodiny.


70
V strede končiaci starosta Petržalky Ján Hrčka, vľavo jeho nástupkyňa Iveta Jančoková.

Končiaci starosta sa kontrolám nebráni.


a 1 ďalší 18
  1. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  2. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  3. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  6. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  7. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  8. Anna Miľanová: Nestačí len vyžadovať lepšiu spoločnosť, ale aj pre ňu niečo dobré robiť...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 767
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 857
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 608
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 158
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 875
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 584
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 151
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 762
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu