variantu. Na svojej včerajšej schôdzi schválili memorandum, v ktorom žiadajú vládu Slovenskej republiky (SR) a Národnú radu SR, aby zachovala pôvodnú koncepciu stavby diaľnic. Zároveň vyzvali všetky mestá a regióny, ktorých sa táto problematika týka, aby sa k memorandu pripojili.
Popradčania tak reagovali na nedávne vyjadrenia vrcholných predstaviteľov Aliancie nového občana (ANO), ktorí chcú, aby sa namiesto severného, podľa ich slov finančne náročnejšieho variantu, začalo so stavbou južnej trasy. Neskôr upresnili svoj zámer vyhlásením, že na stavbe južného ťahu by sa mal podieľať súkromný investor. Tento krok svojich straníckych kolegov razantne odmietol aj popradský primátor Anton Danko.
"Koncepcia výstavby diaľnic sa vytvárala na Slovensku desiatky rokov a je výsledkom množstva analýz, štúdií, ale aj medzinárodných konferencií. Ide o medzinárodné koridory, ktoré boli týmito konferenciami potvrdené a spájajú základné dopravné systémy v Európskych štátoch, píše sa v memoranda vláde a NR SR.
Poslanci si myslia, že stavba severného variantu je pre obyvateľov regiónu životne dôležitá. Má význam pre sprístupňovaní regiónu zahraničným investorom, pri rozvoji turistického a cestovného ruchu. Takisto môže mať zásadný vplyv na mieru nezamestnanosti v Prešovskom kraji. To by podľa poslancov znamenalo vážne obmedzenie rozvojových možností Spiša a celého severného a východného Slovenska.
Nie všetci poslanci MsZ však jasne deklarovali svoj súhlas s touto aktivitou. Nezávislý poslanec Peter Lauko si myslí, že ide o vnútorný problém ANO, ktorý by si mali riešiť "vo vlastnej kuchyni.
Milan Baran z klubu SDKÚ-DS zasa pripomenul, že okolo južného variantu sa vytvára zbytočná "hystéria. "Takéto kroky spochybňujú Slovensko ako kandidáta na vstup do Európskej únie, uviedol poslanec.
Autor: olo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.