najväčšie problémy, s ktorými sa na Slovensku stretávajú zahraniční investori. Pri zamestnávaní ľudí z iných okresov naráža Embraco podľa nej na zbytočné problémy. Čiastočne to podľa nej súvisí aj s umelými hranicami krajov rozdeľujúcich Spiš. Problémy sú hlavne na úrovniach krajov, v Košiciach a Prešove. "Ak chceme zamestnať ľudí z Levoče, v súčasnosti ich máme približne 100, na úradoch práce vznikajú podľa nás zbytočné problémy,
kto a ako si má vykazovať rekvalifikačné kurzy či iné záležitosti," uviedla Kovalčíková.
Slabou stránkou je podľa vedenia spoločnosti Embraco aj infraštruktúra Slovenska, najmä na východe krajiny. "Nejde pritom len o diaľnice," uviedla Kovalčíková. Napriek tomu sa podľa nej za päť rokov, odkedy Embraco funguje, situácia v tejto oblasti zlepšila. Kvôli doprave zamestnancov do závodu Embraco v spolupráci s SAD bola zriadená špeciálna linka z Levoče cez Harichovce do závodu v Spišskej Novej Vsi. Prevádzku začína aj nová linka mestskej hromadnej dopravy v meste, ktorá bude zvážať zamestnancov na
jednotlivé zmeny do podniku. Embraco neplánuje podieľať sa na obnovení dopravy na lokálnej železničnej trati Levoča - Spišská Nová Ves.
Embraco Slovakia je súčasťou globálnej brazílskej spoločnosti Embraco so sídlom v Joinville. Korporácia Embraco pokrýva v súčasnosti 25 percent svetovej produkcie hermetických kompresorov. Vo februári 2003 zamestnávala
spoločnosť v Spišskej Novej Vsi 1 849 zamestnancov. "Do konca tohto roku by sa ich počet mal zvýšiť až na 2 000. Do konca roku 2004 by malo v Spišskej Novej Vsi pracovať až do 2 500 zamestnancov," informovala agentúru SITA Sylvia Kovalčíková.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.