mesta Spišské Podhradie s prekategorizovaním štátnej cesty 1. triedy na diaľnicu súhlasilo. Svoj súhlas podmienilo vybudovaním náhradnej komunikácie, kde by sa odklonila doprava v prípade mimoriadnej situácie na diaľnici. Na pondelkovom mimoriadnom rokovaní sa poslanci mestského zastupiteľstva zaoberali otázkou, kade povedie trasa náhradnej komunikácie.
Doteraz sa hovorilo o troch variantoch náhradnej cesty. Náklady na ich vybudovanie sú od 352 do 657 miliónov. Dve z navrhovaných trás vedú centrom Spišského Podhradia a pri ich budovaní by bolo treba odstrániť niektoré budovy, čo pamiatkari odmietajú. Proti doprave cez obytnú štvrť sú aj obyvatelia Májovej a Štúrovej ulice.
Poslanci po dlhej diskusii schválili nový, štvrtý variant. Navrhujú, aby nová cesta viedla od križovatky na Studenec po Prešovskej ulici okolo reštaurácie Pod hradom po ulici Vodný rad a Štefánikovej až po križovatku so železnicou. Odtiaľ bude pokračovať cez pole až na koniec Májovej ulice pri výjazde na Katúň a ďalej na Vínny vrch po hranici ochranného pásma minerálnych vôd až na križovatku Spišská Kapitula - Baldovce.
Tento návrh trasy náhradnej komunikácie odošle mesto na posúdenie Slovenskej správe ciest v Bratislave, od ktorej sa ako od investora diaľnic očakáva definitívne slovo. Príprava diaľničného úseku Jablonov - Studenec sa začne v budúcom roku. S jej sprevádzkovaním sa počíta v roku 2008. Dovtedy musí byť dokončená aj náhradná komunikácia.
Autor: top
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.