medzi mestami Vranov a Trebišov premával od Štedrého dňa roku 1903. Osobnú prepravu na trati zrušili tesne pred dovŕšením storočnice, 2. februára tohto roku. V sobotu spojili okresné mestá pomocou rušňa z popradského depa. Slovenské dráhy brázdil v päťdesiatych rokoch minulého storočia. S maximálnou rýchlosťou sto kilometrov za hodinu bol využívaný ako rýchlik. Symbolická jazda, pripomínajúca bezpredmetnosť zrušenia využívanej lokálky znamená pre organizátorov nádej, že osobný vlak na zemplínskych koľajniciach opäť zatrúbi.
"Každé obmedzenie dopravy znižuje výkonnosť našich zamestnancov. Máme pocit, že sme menejcenní, vykonávame menej práce za tú istú mzdu. Robíme všetko pre to, aby sa doprava obnovila, hoci pôjde len o tri, alebo štyri páry vlakov," informoval nás o situácii v stanici po zrušení osobnej prepravy na trati prednosta stanice vo Vranove nad Topľou Jozef Hreha.
Obyvatelia dvoch miest a piatich obcí na trati veria, že sa štyri staronové spoje v grafikone slovenských železníc objavia už vo februári tohto roku. Cestovanie do škôl a zamestnania v preplnených autobusoch popri funkčných koľajniciach pokladajú minimálne za nedôstojné, niektorí za nechutné. "Chceme vláčik, chceme vláčik!" skandovali pred príchodom historickej mašiny dve stovky obyvateľov Sačurova v zrušenej stanici.
Rovnaká atmosféra vládla aj v ostatných štyroch obciach na trati. Kompetentných za zrušenie aj oživenie lokálky vítali hudbou, chlebom a soľou. Krajanov prišiel podporiť aj hlavný vyjednávač Slovenska vo vzťahu k EÚ Ján Figeľ. Rodák od Vranova verí, že sa sen zrušenou lokálkou postihnutých obyvateľov splní. Ocenil hlavne formu, ktorú si dotknutí vybrali na prejavenie nespokojnosti. K naplneniu podstaty veci nepomáhajú petície, ale živá prítomnosť kompetentných a dotknutých. "Je to ten správny postoj."
Že je zrušenie lokálky aj jej oživenie len otázkou financií priznal aj generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Pavol Kužma, ktorý sa akcie zúčastnil. "Nezastavili sme ju pre to, že by sa nám nechcelo pracovať. Naozaj nemáme peniaze." Myšlienku znovuoživenia dopravného spojenia podmieňuje účasťou samosprávy a podnikateľského prostredia.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.