Korzár logo Korzár Spiš a Gemer

Obchod s ukrajinským tabakom je podľa pašerákov nezastaviteľný

Prešov Realita tabakového obchodu na Slovensku je nasýtená pašovanými cigaretami z Ukrajiny. Len pri legálnom importe sa na trh cez dva hraničné

prechody (Ubľa a Vyšný Komárnik) v Prešovskom kraji dovezie pol milióna kartónov za rok. Podľa vyjadrení obchodníkov zo slovenského vnútrozemia väčšina veľkých zásielok skrytých v kamiónoch putuje z hranice priamo do Bratislavy. Východoslovenský trh zásobujú pašeráci s jedným, až tristo kartónmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prešovský región je zaplavený cigaretami s pôvodom na Ukrajine. Svojho dílera tu má každý väčší pracovný kolektív, alebo fajčiaca rodina. Ukrajiny fajčia robotníci, lekári, učitelia aj policajti. Jeden z mnohých východniarov napojených na transport k spotrebiteľovi posunie za týždeň na územie Prešova 500 kartónov. Nezamestnaný "podnikateľ" z Michaloviec má v metropole Šariša šiestich predajcov. "Každý z tých, čo cez nich tabak prejde, si na balíčku nahodí tri koruny," tvrdí. Je to podľa neho akési nepísané pravidlo. So svojimi šiestimi pešiakmi zarobí 15-tisíc na týždeň. Z toho pokrýva aj náklady na transport a prípadnú stratu pri úspešnom zásahu colníkov. Cena pre fajčiara sa v Prešove podľa dĺžky obchodného reťazca pohybuje od 33 do 35 korún. V tejto cenovej relácii sú najobľúbenejšie značky Prima, Boss, a Paramount. Camelky sa dnes dajú u dílera kúpiť za 38 až 45 korún. Rozhodujúcim faktorom je aj kolok na krabičke. Neokolkované sú síce lacnejšie o 3 až 5 korún, "nikto ich nechce. Oni to plnia nejakým svinstvom doma. Krabičky a dutinky kupujú načierno priamo v závodoch."

SkryťVypnúť reklamu

Obchod s pašovaným tovarom je podľa napojených nezastaviteľný. "Colníci si môžu si posilňovať hliadky koľko chcú. Nemajú šancu." Problém s pašovaním a distribúciou nevidia ani s blížiacim sa vstupom do EÚ. "Akurát pôjdu aj naše ´Ukrajiny´ hore."

Predajcovia sú si vedomí toho, že sa s niekoľkými kartónmi v taške dopúšťajú len priestupku. Po odhalení zaplatia pokutu a zásobujú ďalej. Tovar nosia spotrebiteľom priamo do rúk. Svoj kartón si však fajčiar bez problémov nájde aj na tržniciach v mestách. Do distribúcie sa zatiaľ nezapojili predajcovia v novinových stánkoch. Obľúbeným miestom posledného kontaktu sú videopožičovne, večierky, krčmy a bary.

Autor: div

Najčítanejšie na Spiš, Gemer Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 888
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 414
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 147
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 264
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 577
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 069
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 918
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 615
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu