Korzár logo Korzár Spiš a Gemer

Pivovar Šariš cez ISO certifikáty vstúpil do prvej ligy na svetovom trhu

Prešov - Pivovar Šariš, a.s. je jedinou pivovarníckou spoločnosťou na Slovensku, ktorá vlastní certifikáty ISO 9001 a ISO 14001. Manažér šarišského

závodu Ján Čerkala oba certifikáty včera oficiálne prevzal z rúk Juraja Kramara zo spoločnosti Det Norske Veritas (DNV). Táto medzinárodná spoločnosť so 140-ročnou tradíciou služieb v oblasti certifikácie má zastúpenie aj na Slovensku a vykonávala audit. Realizoval sa nielen v Pivovare Šariš, ale súčasne vo všetkých českých pivovaroch skupiny Plzenský Prazdroj. "Sú to vstupenky do prvej ligy na svetovom trhu," povedal Kramara pri odovzdávaní dokumentov, ktoré potvrdzujú, že v spoločnosti je úspešne zavedený systém riadenia kvality a ochrany životného prostredia podľa medzinárodných noriem ISO. Ich platnosť je stanovená na tri roky, ale každý rok budú audítori overovať funkčnosť systémov riadenia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pri hodnotení predaja sa manažment, na rozdiel od iných slovenských pivovarníkov, ktorí hovoria o zhruba 14-percentnom poklese spotreby piva, nesťažoval na úroveň odbytu na pivnom trhu. Naopak, ako zdôraznil Čerkala, rok 2003 skončili s rekordným objemom predaja, čo je 1,3 milióna hektolitrov. Ide o 4,3- percentné zvýšenie oproti predchádzajúcemu roku. "Ide o najvyšší objem predaja v celej 36-ročnej histórii Pivovaru Šariš, hoci v dôsledku zvyšovania spotrebných daní z piva sme tiež zaznamenali medziročný pokles o 3,9 percenta," konštatoval.

Posledných 5 rokov sa Pivovar Šariš značne modernizoval. Investície spoločnosti SABMiller od vstupu do Pivovaru Šariš patria s objemom 1,5 miliardy korún medzi najvyššie na Slovensku a smerovali do obnovy technológie. Zaujímalo nás preto, v akej výške a na aký účel sú naplánované tohtoročné investície. "Pôjde o vyše 460 miliónov korún. Zhruba 100 bude smerovať na stáčacie linky, aby sme zvýšili kvalitu produkcie. Podstatnú časť prostriedkov vložíme do obnovy tepelného hospodárstva. Kotolňa je už na hranici životnosti, ale investovať budeme aj do marketingu, na nové autá a zhruba 8 miliónov pôjde do skvalitnenia ľudských zdrojov, teda na výcvikové tréningy zamestnancov," upresnil manažér Pivovaru Šariš. Nie je síce žiadnym tajomstvom, že šarišský závod patrí k stabilným zamestnávateľom v regióne, ktorý aj vlani prijal 100 pracovníkov, ale zaujalo nás, že zo súčasných 494 zamestnancov len 203 pracuje vo výrobe. Oveľa silnejšie zastúpenie majú operátori výroby, obchodníci a distributéri.

SkryťVypnúť reklamu

Na vstup do EÚ sú vraj pripravení. Vzhľadom na to, že cena piva je oproti európskym pomerne nízka, neobávajú sa, že by sa zvýšil import na Slovensko z iných krajín. "Sme bez obáv. Výroba a kvalita je na špičke a vstup do EÚ môže cenu pozitívne ovplyvniť," uviedol obchodný manažér Karol Ponesz. Dodal, že predaj sa sústreďuje predovšetkým na domáci trh a export nie je prioritou. Jedinou krajinou, kde vyvážajú šarišské pivo je USA. Mimochodom, Šariš sa po dvoch rokoch na tamojšom trhu stal vyhľadávanejším než české pivo a čo je zaujímavé, je jedným z najdrahších. Doteraz vyviezli do 12 štátov USA 300 hektolitrov a evidujú nové objednávky.

Najčítanejšie na Spiš, Gemer Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 888
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 414
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 147
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 264
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 577
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 069
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 918
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 615
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu