regiónov, v ktorých budú investori pôsobiť. Východniari poznajú svoje hendikepy, ale necítia sa zodpovední za to, že im chýbajú diaľnice, že nemajú vysporiadané pozemky v lokalitách pre priemyselné parky, či priemyselné zóny, dokonca ani pod existujúcimi cestami. Na druhej strane bojujú s vlnou prepúšťania z donedávna fungujúcich firiem a najlepšie vedia, ako ťažko sa hľadajú nové pracovné príležitosti. Občania - voliči preto očakávajú od poslancov z východu, že budú ich záujmy a potreby v parlamente presadzovať.
Vari aj preto sa poslanec NR SR Milan Gaľa (SDKÚ) na ostatnej hodine otázok a odpovedí premiéra Mikuláša Dzurindu opýtal, čo je pravdy na tom, že automobilka Rover prejavila záujem vyrábať automobily na východe Slovenska.
"Je to pravda. Aj sám som sa s predstaviteľmi tejto automobilky pred rokom a pol stretol. Pravdou je, že ešte stále definitívne rozhodnutie nepadlo. Pravdou je aj to, že zo všetkých síl im hovoríme, že ak chcú mať podobné podmienky, aké sme doposiaľ poskytli, tak iba na východnom Slovensku alebo v Banskej Bystrici, lebo nám nesmierne záleží na tom, aby bol investičný tok rozdeľovaný rovnomerne," reagoval Dzurinda. V súvislosti s Roverom jedným dychom pripustil, že sú také úvahy aj vzájomné rokovania, ale zároveň dostávajú informácie o tom, že Rover stále zvažuje investíciu. Má isté problémy, ktoré však premiér nekonkretizoval. "Situáciu monitorujeme a máme eminentný záujem o akúkoľvek investíciu najmä do tých regiónov, ktoré som už spomenul," dodal.
Milan Gaľa vyslovil potešenie nad tým, že prichádzajúce investície sa postupne vzďaľujú od Bratislavy a záujem zachytáva aj východné Slovensko. "Pochádzam odtiaľ a mnohí poslanci takisto. Veríme, že investičný záujem bude pretrvávať a pomôže tejto oblasti Slovenska, ktoré je v súčasnosti, jemne povedané, pod vodou." V zásade pochválil legislatívne kroky vlády, ktoré inšpirujú investorov typu Peugeot, Hyundai alebo Rover, aby vstúpili do slovenskej ekonomiky.
Dzurinda reagoval aj na toto. Poznamenal, že počas svojich častých ciest na východ Slovenska pozoruje, že Peugoet, Citroen, ale aj Volkswagen priniesli príležitosti i pre firmy v Humennom, prípadne v Michalovciach formou rôznych subdodávok. "Som si istý, že Hyundai bude nielen bližšie k Popradu, Levoči, Prešovu, ale že vytvorí nové možnosti pre subdodávateľov, teda aj pre firmy východného Slovenska. Platí, že budeme aj individuálne robiť všetko pre to, aby potenciálna ďalšia investícia trafila práve na Šariš, Spiš alebo skrátka na východ."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.