inštitúcie Správa a údržba ciest (SÚC) Prešovského samosprávneho kraja.
Celý proces bol náročný a komplikovaný, uviedol riaditeľ SÚC Vladimír Kozák. Zároveň informoval, že cestná sieť sa rozdelila čo sa týka správy a údržby na cesty I. triedy, ktoré si ponechal štát a spravuje ich cez Slovenskú správu ciest, a cesty II. a III. triedy, ktoré prešli pod samosprávne kraje. Riaditeľ konkretizoval, že sedem celkov od Popradu po Humenné, bývalých vnútorných organizačných jednotiek Slovenskej správy ciest prešlo pod Prešovský samosprávny kraj. Nedostali ich však kompletne, lebo 11 pracovníkov zostalo pod Slovenskou správou ciest. Išlo o riadiacich pracovníkov. Kozák uviedol, že problém riadiacich pracovníkov by mal byť doriešený v priebehu apríla.
Do apríla totiž všetko, čo sa týka správy ciest, beží podľa pravidiel ktoré ešte stanovila Slovenská správa ciest. Týkalo sa to aj zimnej údržby ciest. Ďalším problémom je podľa Kozáka vybavenie stredísk. Zdôraznil, že počnúc aprílom začnú analyzovať jednotlivé strediská. Zmena sa chystá napríklad v tom, že stredisko Spišská Stará Ves prejde pod Starú Ľubovňu. „Vyvolalo to kopec rozličných názorov, ale vysvetlili sme si to," skonštatoval. Týka sa to štruktúry riadenia. Ako vysvetlil, najviac pracovníkov 179 majú na stredisku v Poprade a najmenej - 67 v Starej Ľubovni.
Uviedol, že základnou organizačnou jednotkou budú strediská, na tieto budú nadväzovať oblasti, a tak nasleduje SÚC. „Čo sa týka oblastí, rozhodujúcu funkciu v nich bude zastávať riaditeľ a prevádzkový námestník. Musia to byť manažéri, ktorí sa dokážu prispôsobiť novým podmienkam v cestnom hospodárstve. Čo znamená udržať sa na I. triedach a zvládnuť správu a údržbu ciest II. a III. triedy."
Riaditeľ Kozák zdôraznil, že vytvárajú tiež dve organizačné pásma, v prvom budú pomerne silné strediská - Poprad, Prešov, Humenné a sčasti aj Vranov nad Topľou. Sú to oblasti, kde je najväčšia intenzita dopravy. Severná trasa Stará Ľubovňa - Bardejov a Svidník bude druhým pásmom, kde bude počet pracovníkov do 90. Zároveň uviedol, že meniť sa bude aj charakter zimnej údržby. Nepôjde o viazanosť na okresy, ako tomu bolo doteraz. „Musíme byť racionálni, preto cez leto sa spracujú nové operačné plány."
Zároveň informoval, že v kapitole ministerstve dopravy pre tento rok bolo 2,6 miliardy Sk. Prešovský samosprávny kraj z nich dostal na cesty II. a III. triedy 400 miliónov 396-tisíc Sk. „Je to naša východisková základňa. Nie sú ešte povedané pravidlá, čo v prípadoch keď budú havarijné stavy, alebo kalamita," dodal.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.