Zaujímalo nás preto, či mimo už zabehnutých trás plánujú túto sezónu poskytovať aj nové služby.
"Pred vstupom do EÚ trval proces vybavovania medzinárodnej linky aj 1,5 roka. V súčasnosti sa to podstatne zlepšilo. Maximálny čas, dokedy sa ministerstvo musí k zriadeniu linky vyjadriť, je štyri mesiace. Legislatíva je dokonca zmenená tak, že prepravca si teraz môže podať žiadosť na ministerstvo v koncovej krajine a tam je to ešte rýchlejšie," reagoval na otázku generálny riaditeľ SAD Miroslav Biroš.
Ako ďalej uviedol, osvedčenú trasu Prešov Mníchov teraz predĺžili až na hranice so Švajčiarskom do mesta Constance. Úplne nová je trasa Prešov Primorsko. Práve táto linka do Bulharska začne pravidelne premávať už od 3. júna. Zatiaľ raz týždenne, neskôr podľa požiadaviek 2 až 3-krát. "Licencia je udelená na každodennú linku, ale závisí to od záujmu. V júni plánujeme ponúknuť zavádzacie ceny."
Na otázku, ako sa na celkových tržbách podieľali medzinárodné linky, odpovedal, že vlani išlo o 72,5 milióna z celkových tržieb v objeme 538 miliónov korún. Pri tuzemských diaľkových spojoch boli tržby nižšie, išlo o 50 miliónov korún. Cieľom SAD je preto zvyšovať ich podiel práve z medzinárodnej dopravy.
Predseda predstavenstva SAD Milan Žipaj pripomenul, že po vstupe SR do EÚ sa zmenili niektoré podmienky prevádzky verejných dopravcov. Zmenila sa forma vybavovania licencií a nastúpili zákony platné v EÚ. "Do platnosti vstúpil zákon o cestnej dani a o pracovnom čase. Pre nás to v niektorých prípadoch znamená aj navýšenie finančných prostriedkov, lebo zájazdová doprava do zahraničia bola doteraz bezplatná. Teraz musíme platiť cestnú daň krajinám, ktorými prechádzame, podľa pravidiel príslušného štátu."
Autor: ak
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.