zmeny. "V ostatnom čase sa nám na rieke Dunajec rozmohli rafty. Neboli sme tým veľmi nadšení, lebo sa domnievame, že na Dunajec patria tradičné plavidlá ako plte alebo kanoe či kajaky. Nechceme však vodákom robiť problémy, obmedzíme len dopravu raftov cez územie národného parku," uviedol riaditeľ Správy PIENAPu Štefan Danko.
Vodáci s nafukovacími člnmi, určenými na divokú vodu, tak budú môcť Dunajec aj naďalej splavovať. Po ukončení splavu bude doprava člnu vozidlami časovo limitovaná. "Teraz skončia splav a keďže je čln ťažký, nechce sa mi ho vliecť na pleciach, každý sa snaží zaistiť si auto na odvoz. Lenže na tomto úseku komunikácie vo vzácnom prírodnom prostredí potom dochádza ku kolíziám s turistiami, cyklistami, kočmi a autami, ktoré prepravujú plte," naznačil problém Š. Danko. Situáciu má vyriešiť časové obmedzenie prepravy člnov. Podľa nových návrhov by vodáci splav a prepravu raftu mali stihnúť dopoludnia do 11. hodiny alebo popoludní po 17. hodine.
"Ďalším problémom v Prielome Dunajca sú cyklisti, jazdia často neprimerane rýchlo a ohrozujú turistov. Na chodníku v Prielome sa rozmohli aj tzv. štvorkolky na nožný pohon. Pravdepodobne sa budeme v návštevnom poriadku snažiť o ich vylúčenie z územia Prielomu Dunajca," upresnil Š. Danko.
Ako dodal, už teraz sa ozývajú hlasy turistov, volajúce aj po vylúčení cyklistov z frekventovaného chodníka. "Touto cestou sa asi nebudeme uberať, nebolo by to voči cyklistom celkom férové. Pokúsime sa obmedziť ich často riskantnú jazdu osadením značiek, ktorými doporučíme rýchlosť, prípadne zosadnutie z bicykla. Je to v záujme bezpečnosti turistov aj cyklistov. Úrazov tu je už priveľa," dodal riaditeľ PIENAPu. Úvahy ochranárov smerujú k regulácii počtu cyklistov aj cez zavedenie vstupného. To je zatiaľ len hudbou budúcnosti. Ochranári predpokladajú, že proces schvaľovania nového návštevného poriadku sa skončí o dva mesiace.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.