analýzy Slovenskej správy ciest (SSC). Podľa SSC by mohla pri štandardnom náraste dopravy kapacita križovatky postačovať do roku 2016.
"Predmetné riešenie nie je riešenie celkovej dopravnej situácie v meste Poprad, vzhľadom na smerovanie dopravných prúdov. Riešenie plne kapacitnej a bezkolíznej križovatky by predstavovalo extrémny zásah do územia. Vymedzený priestor takéto riešenie neumožňuje," uviedol pre náš denník hovorca SSC Juraj Fürst.
S rekonštrukciou neuralgického bodu v metropole pod Tatrami sa začalo v piatok. Náklady investora na stavbu predstavujú 35 miliónov korún. Podstatou riešenia križovatky je nárast počtu jazdných pruhov v kruhu a zmena organizácie dopravy. Prednosť nebudú mať vozidlá jazdiace po hlavnom ťahu cesty I/67, ale vozidlá v kruhu.
Odľahčenie križovatky si podľa hovorcu najmä z hľadiska lokálnej dopravy vyžaduje komplexné riešenie organizácie v meste. "Doprava by sa mala presmerovať a odľahčiť inými trasami miestnych komunikácií," vysvetlil J. Fürst.
Križovatke môže pomôcť výstavba diaľničného úseku Mengusovce - Jánovce. Výstavbou by sa odľahčil cestný prúd Štrba - Svit - Matejovce - Kežmarok, čím by sa naplnenie kapacity objazdu oddialilo do obdobia po roku 2025.
Autor: olo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.