triedy. Protokolárne odovzdanie má byť vykonané najneskôr do 31. decembra. SSC však podmieňuje podpis delimitačných protokolov prevzatím záväzkov za rok 2003. Ich celkový objem predstavuje pre PSK čiastku cez 17 miliónov korún. Výška delimitovaného rozpočtu zo SSC na PSK je 400 miliónov s počtom 748 zamestnancov. "Pridelené rozpočtové prostriedky však nevytvárajú možnosť ďalšieho rozvoja cestnej siete PSK, pritom zverený majetok je v nevyhovujúcom až havarijnom stave. Kritický stav je predovšetkým na povrchoch vozoviek," konštatovalo sa v informatívnej správe o prechode kompetencií zo SSC na Správu a údržbu ciest na ostatnom rokovaní krajského zastupiteľstva. Na spravovanie ciest totiž zriadil PSK organizáciu Správa a údržba ciest (SÚC). V apríli vstúpil do platnosti aj organizačný poriadok spomínanej inštitúcie. SÚC PSK je rozdelená na sedem vnútorných organizačných jednotiek - oblastí, konkrétne Bardejov, Humenné, Poprad, Prešov, Stará Ľubovňa, Svidník a Vranov nad Topľou.
K informatívnej správe mali v diskusii poslanci množstvo pripomienok. Až poslanec Peter Molčan z klubu nezávislých - Smer upozornil, že témou je prechod kompetencií a zbytočne sa stráca čas: "hovoríme tu o úplne inom materiáli, pripadá mi to scestné". Poslanec Jozef Kuchta (HZDS) na to poznamenal, že sa domáha uznesenia, ako ďalej v cestnej sieti.
"Chýbajú nám informácie o konkrétnom stave ciest a o plánovaní pre ďalšie roky," zdôraznil poslanec Vladimír Pastorek (nezávislý). Zároveň navrhol riaditeľovi Správy a údržby ciest (SÚC) PSK Vladimírovi Kozákovi pripraviť konkrétnu analýzu stavu ciest II. a III. triedy a taktiež spracovať návrh rekonštrukcií ciest na roky 2005- 2010.
Ku konštatovaniu, že stav ciest II. a III. triedy v Prešovskom kraji je katastrofálny sa pridal aj predseda dopravnej komisie Peter Sokol (klub nezávislí - Smer). Zdôraznil, že na zlepšenie stavu ciest v Prešovskom kraji je potrebných cca 1,5 mld. korún. "To, čo však má PSK na tento rok k dispozícií vystačí tak akurát na položenie náteru v dĺžke 20 kilometrov, pritom v kraji máme 2,5 tisíca kilometrov ciest," povedal.
Návrh Pastoreka poslanci schválili, avšak po hlasovaní sa objavila otázka, prečo sa nehlasovalo tak, aby túto úlohu plnil riaditeľ SÚC spolu s vedúcim odboru dopravy Úradu PSK. Táto poznámka opätovne vyvolala diskusiu. Kuchta mal ešte jeden návrh, ktorý poslanci rovnako schválili. Ide o požiadavku vypracovať informatívnu správu o opravách ciest II. a III. triedy v roku 2004 a spracovať rozpočet opráv na rok 2005.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.