ale aj chladené pivo, ktoré sa čapovalo na dĺžke štyridsať metrov. Program na hlavnom pódiu moderoval Vilo Rozboril. Nechýbali ani folklórne vystúpenia a občerstvenie v duchu šarišskej kuchyne.
Aj manažér závodu Pivovar Šariš, a. s. Ján Čerkala sa usmieval. "Vyšlo počasie a ľudia prišli v takom počte, ako sme predpokladali. Myslím, že aj trošku viacej. Minulého roku ich bolo desaťtisíc a toho roku predpokladám, že ich prišlo podstatne viac." Hrubý odhad Čerkalu bol 15-tisíc ľudí. "Pivovar Šariš je podnikom, ktorý sa chce poďakovať svojim konzumentom za to, že sú mu verní, že nás majú radi. Táto akcia je vlastne takýmto poďakovaním. Sme radi, že prišli, že sa zabávajú, že je tu dobrá atmosféra."
Na otázku, čím sa odlišuje pivo Šariš od iných, Čerkala zdôraznil, že každé pivo má svoju špecifickú receptúru. "Šariš je klasika, je to pivo, ktoré sa tu začalo vyrábať pred štyridsiatimi rokmi, vyznačuje sa vyššou horkosťou, má plnú chlebovú chuť, zlatistú tmavšiu farbu a nádhernú penu."
Keď sa tvoril dizajn novej fľaše a tiež nová etiketa, vtedy marketing rozhodol, že je dobré mať za ním niekoho, komu ľudia môžu dôverovať. "Padlo to na mňa. Nie je to však priamo môj podpis, lebo tým, že som štatutár firmy a podpisujem aj majetkové prevody a faktúry, môj podpis je trochu upravený, je umeleckejší. Bol kreovaný niekde v Španielsku. Som však hrdý na to, že je tam moje meno, že za Šariš zodpovedám, a že sa Šarišu darí."
Čerkala podotkol, že ako sa hovorí o šustrových deťoch, že chodia bosé, tak aj v jeho vzťahu k pivu je to skoro tak, lebo to s ním nepreháňa. "V pracovných dňoch neprichádza do úvahy dať si pivo. V súkromní veľmi rád jedno-dva. Najviac doteraz som vypil šesť litrových pív na Oktoberfeste v Mníchove."
"Pivovar praská vo švíkoch, ľudia sú úplne všade," pochvaľovali si aj manažérka firemnej komunikácie Drahomíra Jančovičová.
Mimoriadne veľký záujem bol o exkurzie, v rámci ktorých mohli 50-členné skupiny navštíviť všetky dôležité časti pivovaru. Odborná prehliadka začínala vo varni - v srdci pivovaru a postupne priblížila celý výrobný proces výroby piva.
Pivo sa vo Veľkom Šariši varí už 37 rokov. Dnes patrí pivovar do najväčšej pivovarníckej skupiny v strednej Európe SABMiller. Od svojho vstupu do pivovaru v septembri 1997 preinvestovala do novej techniky, zariadení a distribúcie viac ako 1,5 miliardy korún.
Oproti minulému roku Pivovar Šariš zvýšil počet svojich pracovníkov o stovku, v súčasnosti zamestnáva 520 ľudí.
Podľa Jančovičovej sú Šarišania na svoj pivovar hrdí. Potvrdzuje to aj zisk ocenenia Najlepší zamestnávateľ na Slovensku.
Autor: meš/tasr
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.