obsluhy MHD. Správou o mestskej hromadnej doprave sa už zaoberala mestská rada. Ide o koncept do roku 2007, resp. 2010.
V súčasnosti zabezpečuje MHD v Prešove akciová spoločnosť Dopravný podnik mesta Prešov (DPMP). Sieť liniek MHD tvorí 46 liniek, z nich je na 9 linkách zabezpečená prevádzka trolejbusmi. Celková dĺžka liniek je 390 kilometrov. Koncept rozšírenia dopravnej obsluhy ráta s možnosťou zvedenia integrovaného dopravného systému. Takisto chce rozšíriť trolejbusovú dráhu. Dopravný podnik a radnica navrhujú vystavať obratisko pre trolejbusy v koncovej časti Sibírskej ulice, s tým, že by sa predĺžila trolejbusová dráha. Predpokladané náklady sú 17 miliónov, pričom 14 mil. by išlo z mestského rozpočtu (na výkup pozemkov 4 mil. a na stavebnú časť 10 mil.), zvyšok z peňazí dopravného podniku. Ďalšou navrhovanou investíciou je predĺženie jednostopového trolejového vedenia na uliciach Levočskej, Volgogradskej a Vlada Clementisa. Stavebná časť by si vyžiadala 2 milióny (mestský rozpočet), trolejbusová dráha by vyšla na 7 mil. (DPMP). Dopravný podnik chce tiež natiahnuť trolejbusovú dráhu cez novú Rusínsku ulicu za 6,3 mil. Sk a vykonať trolejizáciu ulíc Švábska a jesenná výstavbou dvojstopého trolejového vedenia s ukončením na obratisku Delňa. Náklad by si vyžiadal 12 miliónov z mestského rozpočtu (výkup pozemkov 2 mil., stavebná časť 10 mil.) a 26,3 z peňazí DPMP na trolejbusovú dráhu. Najvyššiu položku v nákladoch si podľa návrhu vyžiada nákup šiestich nových trolejbusov, v úhrnnej cene 80 až 95 miliónov korún.
"Pre rozširovanie autobusovej dopravy MHD do roku 2007 uvažujeme s využitím dopravných trás, ktoré sú v súčasnosti vo výstavbe, respektíve v prípravnej fáze. Po ich vybudovaní je možné tieto komunikácie využiť pre zavedenie autobusových liniek," píše sa v správe, ktorá konkretizuje, že ide o Okružnú ulicu, ako súčasť prvého mestského okruhu a Nábrežnú komunikáciu.
Do roku 2010 chce mesto a DPMP trolejizovať aj Švábsku a Košickú ulicu (predpokladané náklady na trolejbusovú dráhu sú pre DPMP 20 miliónov korún) a lokalitu Táborisko (celkové náklady zhruba 16 mil. Sk). V prípade autobusovej dopravy návrh počíta s ukončením rekonštrukcie Kuzmányho ulice. Koncept počatí aj s alternatívou výstavby priemyselného parku. V jeho lokalite by boli takisto rozšírené autobusové linky MHD.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.