dopravy (SAD) v Poprade. Opravovať sa dokonca nebudú ani príjazdové cesty k nástupištiam, ktoré sú už roky v dezolátnom stave a ani samotné nástupištia.
Nielen cestujúca verejnosť, ale aj samotní vodiči z iných SAD-iek kritizujú Popradčanov za stav ciest v areáli autobusovej stanice. "Takéto veľké mesto a nevie si polátať diery na ceste. Už ani neviem, ako mám tie výtlky obchádzať. Viete, ako trpí autobus? Toto je najhoršia stanica akú som kedy videl," posťažoval sa nám šofér z Liptovského Mikuláša.
Podľa slov nového riaditeľa SAD Poprad Pavla Bielika, projekt v dvoch variantoch na rekonštrukciu autobusovej stanice je síce spracovaný, ale spoločnosť v tomto roku nebude zámer realizovať. "Dopravné spoločnosti, ako aj našu dopravnú spoločnosť postihli pomerne kruto dopady zvýšenia cien pohonných hmôt (PHM). Navýšenie je pomerne vysoké a financie, ktoré spoločnosť má nie sú nazvyš. Každopádne máme v úmysle dať do povrchy autobusovej stanice dať do poriadku, keďže sú v takom stave, v akom sú. V priebehu budúceho roka by sme ich mohli zrekonštruovať," uviedol pre náš denník riaditeľ.
Budova stanice si podľa jeho slov väčšiu opravu nevyžaduje ani SAD o nej neuvažuje. Pritom v objekte absentuje čakáreň pre cestujúcich. Tí sa najmä v zime nemajú kam ísť zohriať. "Priebežné opravy robíme stále. Napríklad teraz sa realizuje rekonštrukcia kotlov," vysvetlil P. Bileik.
Náklady na nové asfaltové povrchy komunikácií, opravy nástupíšť a označníkov predstavujú približne päť miliónov korún. Práve o túto sumu (presnejšie 5,36 milióna korún, poznámka redakcie) stúpli za prvý polrok náklady SAD v položke PHM.
Podľa riaditeľa by si autobusová stanica v Poprade zaslúžila väčšiu pozornosť, pretože ide o "výkladnú skriňu" mesta a obzvlášť tejto oblasti turistického ruchu. Všetko je však otázkou peňazí.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.