ulica, po ktorej prejde denne niekoľko desiatok nákladných áut naložených drevenou guľatinou, mieriacich do skladu dreva, je kameňom úrazu v spore, ktorý medzi sebou vedú obyvatelia ulice a starosta obce. Obyvatelia už majú dosť popraskaných stien, prašných ciest, hluku v dennú, či nočnú hodinu, teda problémov, ktoré spôsobujú autá naložené drevom. Problém má však aj tretieho účastníka, ktorým sú Lesy SR, ktoré sklad dreva prevádzkujú. Podľa dostupných informácií však spomínaná organizácia zaujala pozíciu "mŕtveho chrobáka" a vyčkáva, čo urobí obec, respektíve jej starosta.
Obyvateľom ulice však dochádza trpezlivosť a tlačia na starostu, aby spornú cestu čo najskôr uzavrel. V liste ulice adresovanom obci Betliar začiatkom apríla 2004 uvádzajú: "Podstata problému je v tom, že Lesy SR, ako prevádzkovateľ manipulačno-expedičného skladu, z vlastnej iniciatívy nikdy nepristúpia k nápravným opatreniam, t. j. k výstavbe náhradnej komunikácie. Ich vyjadrenie zo dňa 9. marca 2004 je toho dôkazom. Najlepším riešením v súčasnosti by teda bolo obojstranné obmedzenie prejazdu nákladných vozidiel a prívesov s nosnosťou nad 5 ton a to najneskoršie od 1. mája 2004".
Tento list bol reakciou na odpoveď, ktorú si Betliarčania vyžiadali od Lesov SR a v ktorej sa dožadovali odpovede na otázku, prečo Lesy SR nenašli zatiaľ vhodné východisko z daného problému a nezačali s výstavbou náhradnej komunikácie. Lesy SR v liste okrem iného informovali obyvateľov ulice o tom, že výstavba naplánovaná v roku 2003, ktorej investícia bola viac ako tri milióny korún, sa neuskutoční preto, lebo ministerstvo nesúhlasí s prevodom pozemku potrebného pre zriadenie novej komunikácie. Náhradným riešením by bolo vedenie úplne novej trasy. Tu sa však lesy, do kasy ktorých mesačne prúdi niekoľko miliónov korún z prevádzky skladu dreva, odvolali na výšku investície, ktorá by sa tak značne navýšila. Koniec listu je však úplne zarážajúci a Betliarčania nad nim len nesúhlasne kyvu hlavami. Hovorí sa tam, že: "vzhľadom na to, že v smere trasy zamýšľa obec postaviť čističku odpadových vôd, vidíme riešenie v napojení sa našej cesty na prístupovú komunikáciu k uvedenej čističke".
Starosta obce Július Farkašovský, na hlavu ktorého sa sypú hromy blesky obyvateľov Železničnej ulice, však spornú ulicu uzatvoriť nemôže. "Nie je to v mojej kompetencii. Predsa máme zákon o miestnej komunikácií. Ja cestu zatvorím a obvinia ma z toho, že bránim niekomu v podnikaní. Vec som konzultoval s právnikmi. Robím, čo sa dá. Vec mi leží na srdci, nikdy som ju nezahodil za chrbát. Na 15. októbra som zvolal zasadanie a problém budeme znova rozoberať s kompetentnými," uviedol J. Farkašovský.
Je zrejmé, že trpezlivosť s "cestou zarúbanou" dochádza aj samotnému starostovi. Ten napriek tomu, že mu v zahataní cesty bráni právna stránka veci, informoval takmer desiatku inštitúcií, medzi nimi aj Lesy SR, že ak v dohľadnej dobe nedôjde zo strany prevádzkovateľa skladu dreva, čiže Lesov SR, k riešeniu nepriaznivej situácie na ulici Železničnej v Betliari, bude správca miestnej komunikácie, ktorou sporná ulica je, nútený pristúpiť k obmedzeniu prejazdu motorových vozidiel, hlavne kamiónov vysokej tonáže.
Či k spomínanému kroku naozaj dôjde, bude jasné po stretnutí kompetentných organizácií a obyvateľov ulice, naplánovanom na polovicu októbra.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.