prostriedkov na pravidelné opravy nie je dostatok.
Vedenie PSK sa rozhodlo riešiť tento stav v správe projektu PPP (Privat Public Partnership), ktorý vychádza z vytvorenia verejno-súkromného partnerstva.
Princípom projektu je financovanie a realizácia opráv ciest zo zdrojov súkromného sektora formou verejného obstarávania.
V Stropkovskom okrese je spolu 141 kilometrov ciest II. a III. triedy. Vo veľmi dobrom stave sa nachádza 28 km, v nevyhovujúcom je 58 a doslova v havarijnom 8 km ciest. Zvyšné kilometre ciest sú ako-tak vyhovujúce, no vodiči sa jazdami po nich nadchýnať nemôžu.
Z polmiliardového úveru PSK na obnovu povrchov vozoviek by sa Stropkovu malo ujsť takmer 29 miliónov.
Najväčšiu investíciu, 6,03 milióna, si vyžiada úsek cesty Malá Poľana hranica Medzilaborského okresu, dlhá niečo vyše kilometra. Ďalšia časť v dĺžke 1,2 km bude stáť tri a pol milióna. Najdlhší rekonštruovaný úsek s dĺžkou 1,6 km a nákladmi 3,2 milióna by mal byť na komunikácii Sitníky Vojtovce. Nasledujúcimi úsekmi ciest, ktoré by sa mali dočkať opráv v tomto roku sú Varechovce Havaj 1,5 km, Chotča Vyškovce 1,6, Gribov Bukovce 1, Staškovce 1,25 a Stropkov Baňa s dĺžkou 1,35 km.
Pri určovaní priorít v rekonštrukcii na rok 2005 sa podľa poslanca PSK za Stropkov Juraja Michrinu zohľadnil nielen stav vozoviek, ale aj ich vyťaženosť.
Autor: pas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.