cyklisti a 30 chodcov (len dvaja chodci zavinili nehody). Najčastejšími príčinami nehôd boli nesprávny spôsob jazdy, porušenie základných povinností a neprimeraná rýchlosť.
Najviac nehôd sa minulý rok sa stalo na ceste 1/18 od Svitu po Spišský Hrhov, kde zahynulo 21 ľudí. Hustota premávky je tam nad celoslovenským priemerom. Pribudli aj nové lokality vysokej nehodovosti, na ceste II. triedy Tulčík - Demjata, kde vlani zomreli štyria ľudia a Huncovce - Kežmarok, kde boli usmrtení traja ľudia.
"Na týchto úsekoch sme zaviedli výrazné zmeny v dopravnom značení. Na ceste 1/18 medzi Svitom a Spišským Hrhovom máme 80 percent výkonu služby policajtov tak z popradského okresu, ako aj krajského družstva cestného dozoru. V tomto roku to bude takisto," povedal pre Korzár riaditeľ Krajského dopravného inšpektorátu Krajského riaditeľstva PZ v Prešove Juraj Dravecký (na snímke).
Pripustil však, že najviac by pomohla na tomto úseku diaľnica: "Dva roky viazne výstavba diaľnice z Prešova smerom na Poprad. Peniaze, ktoré na to mali prísť, sa presúvajú na stredné a západné Slovensko. Je to na škodu veci. Aj keď na šarišskom úseku Chminianska Nová Ves, Župčany, Malý Šariš, teda asi 8-kilometrovej ceste, vlani zahynuli 'iba' štyria ľudia, dopravno- inžinierske riešenie tohto úseku by pomohlo."
K problémovým cestným úsekom môžeme po vlaňajšku zaradiť aj tunel Branisko, ktorý by mal skracovať a uľahčiť motoristom prejazd touto lokalitou - namiesto jazdy starou cestou serpentínami cez Smrekovicu a Sľubicu. Pravdou je, že od spustenia prevádzky tunela sa desaťnásobne znížila nehodovosť v tejto lokalite. Tunel však bol vlani 27-krát uzatvorený. Naposledy v septembri bol mimo prevádzky vyše dvoch týždňov.
"Vtedy prebiehalo kolaudačné konanie, pretože dovtedy bol tunel v skúšobnej prevádzke. Inak to boli krátkodobé uzávierky kvôli technickým problémom, ktoré sa tam vychytávali. V tuneli prebiehajú pravidelné čistenia, výmena žiaroviek a podobne. Len v dvoch prípadoch bol tunel uzavretý pre dopravné nehody. Začiatkom roka 2004 sa pretrhla nádrž na jednom vozidle a rozliala sa nafta. Druhýkrát sa stala dopravná nehoda tesne pred tunelom," skonštatoval J. Dravecký a dodal: "Správca tunelu má právo za určitých podmienok v spolupráci s dopravnou políciou tunel uzatvoriť kvôli technickým záležitostiam. Ich riešenie prebieha väčšinou od polnoci do rána, aby sa minimálne ovplyvňovala cestná premávka a prejazdnosť úseku."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.