či cenu za poistenie, napríklad majetku. Rovnako doslova "idú" po klientovi, keď sa omešká s platením poistného. Aké má však šance dovolať sa spravodlivosti človek, ktorý si niekoľko rokov poctivo platí poistenie a keď mu neznámy zlodej vykradne chatu, peniaze z poistnej udalosti nie a nie dostať.
Toto je aj prípad Ákoša Bogdána z Rožňavy, ktorému ešte v apríli 2004 neznámy zlodej vykradol chatu. Á. Bogdán udalosť nahlásil na polícii, tá skutočnosť zadokumentovala, poškodený spôsobenú škodu nahlásil aj v príslušnej poisťovni a čakal. A čaká do dnešného dňa.
"Poistku si poctivo platím už 15, či 16 rokov. Keď ma vykradli, urobil som všetko, čo poisťovňa vyžaduje. Zavolal políciu, škodu nahlásil, vypísal aj hlásenie škodovej udalosti. Pani v poisťovni mi povedala, že mi škodu uhradia," vysvetlil Á. Bogdán. Prešli dva mesiace a keď sa nič nedialo, šiel sa informovať do poisťovne.
Likvidátorka, ktorá má vec na starosti sľúbila, že peniaze prídu na účet poškodeného o chvíľu. "Lenže odvtedy prešli ďalšie tri mesiace a zase nič. V októbri mi ešte stále tvrdili, že sa na veci pracuje. V januári tohto roku som volal do centrály v Bratislave, kde ma poprosili, aby som im poslal všetky písomnosti ohľadom škody. Odpoveďou po istom čase mi bolo, že môj prípad musia vybaviť v pobočke v Rožňave. Odvtedy je zase ticho," hovorí Á. Bogdán.
Na to, prečo sa vyplatenie poistnej udalosti takto predĺžilo a čo spôsobilo, že poškodený nedostal do dnešného dňa svoje peniaze sme sa spýtali hovorkyne Allianz - Slovenská poisťovňa Mgr. Lucie Muthovej. Vo svojom stanovisku uviedla nasledovné. "Vzhľadom na to, že klientovi odcudzili majetok, poisťovňa potrebuje k likvidácií danej škodovej udalosti doklady potvrdzujúce prekonanie prekážky. Z toho dôvodu poisťovňa žiadala príslušné oddelenie polície o vydanie dokladu. Tento však ani napriek urgencií nebol poskytnutý. Klient sa medzi časom informoval o škode, pričom mu likvidátor vysvetlil postup likvidácie a požiadal o súčinnosť pri zabezpečení potrebného dokladu od polície. Klient spoluprácu odmietol s tým, že poisťovňa si má doklad zabezpečiť sama. V takom prípade nemôže poisťovňa robiť nič iné, len naďalej vyzývať políciu, nakoľko bez dokladu nemôže škodovú udalosť uzavrieť v prospech klienta".
Takéto vyjadrenie poisťovne odmieta nielen sám Ákoš Bogdán, ktorý tvrdí, že ho nik o žiaden doklad neprosil, ale aj polícia. Podľa riaditeľa Okresného riaditeľstva policajného zboru v Rožňave Štefana Maďara, "sme do dnešného dňa nedostali od poisťovne žiadosť o zaslanie relácie. Ak by sa tak stalo, nevidím dôvod, prečo by sme im nemali spomenutý doklad poskytnúť," uviedol Š. Maďar a dodal, že spis poškodeného neobsahuje nijakú žiadosť poisťovne a môže byť poskytnutý k nahliadnutiu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.