pre naše peňaženky. Takúto skúsenosť má aj Prešovčan Stanislav Bednár (na obr.), ktorý v týchto dňoch viackrát navštívil Správu katastra v Prešove.
"Moja známa ma poslala na katastrálny úrad so žiadosťou o doplnenie svojich osobných údajov. Ako prílohu k žiadosti mi dala fotokópiu svojho občianskeho preukazu. Pracovníčka v podateľni vzala moju žiadosť a bez toho, aby si ju najskôr celú prečítala, povedala mi, že v nej chýbajú osobné údaje. Tie tam však boli. Hneď na to mi žiadosť vrátila s tým, že je potrebné dať osvedčiť u notára podpisy. Ja však viem o tom, že v prípade doplnenia osobných údajov u osoby, ktorej sa nemenil rodinný stav a ani meno, to nie je potrebné," uviedol pre Korzár rozčúlený S. Bednár.
O pár dní si už poučený dal pri ďalšej návšteve Správy katastra podpis na listine osvedčiť. "S osvedčenými podpismi na listine som opäť prišiel do podateľne a zažil šok. Už iná pracovníčka mi veľmi milo vysvetlila, že podpisy na žiadosti som nemusel dávať osvedčiť."
A tak sme tiež s tou istou žiadosťou oslovili pracovníčku v podateľni. Tá nám potvrdila, že žiadne osvedčovanie nie je potrebné. Preto sme sa vybrali za vedúcou oddelenia zápisov práv k nehnuteľnostiam na Správe katastra v Prešove Máriou Vožníkovou. Tá nám dala opačnú odpoveď ako jej podriadená. Podpisy na žiadosti je predsa len potrebné osvedčiť.
"Našim prvoradým cieľom je chrániť vlastníkov nehnuteľností, aby nedošlo k prípadným nezhodám, omylom a zámenám osôb s rovnakými menami. Práve z tohto dôvodu bolo v tomto prípade potrebné osvedčenie podpisu žiadateľky. Išlo o doplnenie všetkých osobných údajov vlastníčky na liste vlastníctva. Vďaka osvedčeným podpisom nemusel pán Bednár čakať 60 dní."
Pre vysvetlenie dodávame, že ak na žiadosti chýbajú osvedčené podpisy, občan bude upovedomený do 60 dní, aby ich dal osvedčiť.
Nás zaujímalo, prečo nám pracovníčka v podateľni neposkytla správnu informáciu. "Pracovníčky v podateľni sa striedajú. Ich prvoradou úlohou je prijať akýkoľvek dokument alebo žiadosť od občana. Posudzovať náležitosti však nie je v ich kompetencii. Týmto sa zaoberajú zamestnanci, ktorí sú na to vyškolení."
S. Bednára trápilo okrem tejto záležitosti aj správanie jednej z pracovníčok. "Dotklo sa ma, že žena, ktorá je mladšia ako ja, si voči mne dovolila zvýšiť hlas. Doposiaľ mám však s ostatnými pracovníčkami dobré skúsenosti a preto ma to dosť nepríjemne prekvapilo. Oceňujem, že sa mi za jej správanie ospravedlnil samotný riaditeľ."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.