Bardejovských Kúpeľoch koncepciu rozvoja spoločnosti na najbližšie roky. Cieľom je podľa slov člena jeho predstavenstva Paula Minarika vytvoriť z firmy s 55-percentným mestským podielom zákaznícky orientovanú spoločnosť služieb, ktorá by bola zároveň energetickým poradcom a dodávateľom tepla, správcom a manažérom bytových i nebytových priestorov a spolutvorcom komunálnej politiky mesta Prešov.
Zástupcovia spoločnosti Energiecomfort, ktorá prevzatím C.E.U., s.r.o. Prešov získala aj 45-percentný podiel v Spravbyte, svoje zámery zhrnuli včera pred novinármi do štyroch období. ,,V rokoch 2005 až 2006 chceme pokračovať v trende zníženia spotreby tepla, vyregulovať 8000 bytov, zmeniť marketing a odbyt v rámci firmy a vytvoriť zákaznícke centrum. Do roku 2007 chceme realizovať presnejšie merania spotreby teplej vody a vybudovať domové výmenníkové stanice. Do roku 2011 sa chceme zamerať na aplikáciu obnoviteľných zdrojov energie. V podmienkach Prešova by sa ich využitím mohla znížiť spotreba plynu o 50 až 60 percent," uviedol Minarik (na snímke uprostred, spolu s riaditeľom Spravbytu Viliamom Valovičom a konateľom Energiekonfortu Rudolfom Pfaffom). Najviac zaujímavým je z tohto pohľadu využitie geotermálnej energie, ale aj biomasy či kogeneračných jednotiek, ktoré by okrem tepla vyrábali aj elektrickú energiu.
Spravbyt by sa podľa zámerov menšinového akcionára mal viac zamerať na svojich zákazníkov. Nielen na ich udržiavanie, ale aj získavanie nových. Veľký priestor vidí Minarik v takzvanom facility manažmente, technickej správe budov. V budúcnosti by sa Spravbyt nestaral len o byty, ale snažil by sa stať technickým správcom aj nebytových nehnuteľností. V oblasti bytového hospodárstva počítajú Rakúšania so spustením generálnych rekonštrukcií bytov. Pilotný projekt chcú rozbehnúť už v tomto roku v Nových Zámkoch, kde pôsobia pol druha roka. Generálne rekonštrukcie by okrem vzhľadu zmenili aj energetické pomery v zastaralých bytovkách. ,,Každý bytový dom je iný. Ale pre dôslednej rekonštrukcii sa dajú jeho energetické ukazovatele spotreby znížiť až na jednu štvrtinu," hovorí Minarik.
Celkovú zmenu prístupu ku klientom má priniesť aj získanie certifikátu kvality. "Cieľom sú spokojní zákazníci, pre ktorých už nebudeme len správcom, ale aj poradcom či organizátorom projektov," dodal Minarik.
Autor: Peter TICHÝ
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.