značenie a miesta priechodu pre chodcov. Práve tie spôsobujú vodičom problémy.
Vodiči musia dať najprv prednosť chodcom a potom stáť s autom na priechode, aby mali výhľad a mohli bezpečne odbočiť. Pán František Varga zo Sabinova je vodičom niekoľko rokov. Nedávno na novom priechode skoro prešiel chodca. "Išiel som autom od banky smerom do mesta. Dával som prednosť autám idúcim po hlavnej. Pri odbočovaní mi zrazu vošiel chodec na priechod." Ten je totiž umiestnený tesne na hranici križovatky, na mieste bezpečného výhľadu pre motorizovaného účastníka cestnej premávky.
Podľa inštruktora a majiteľa jednej zo sabinovských autoškôl Jozefa Sroku sú priechody projektované a umiestnené pri svetelnej signalizácii. "Skutočne majú vodiči vážne problémy. Ak šofér zastaví na priečnej čiare, nevidí do križovatky a nemôže bezpečne odbočiť. Ak zastaví na priechode, bráni chodcom." Podľa pravidiel cestnej premávky sa však nesmie stáť s vozidlom na priechode pre chodcov. "Sú to dve povinnosti, ktoré si navzájom odporujú. V prípade svetelnej signalizácie by to bolo v poriadku. Inštalovanie semaforov, pokiaľ viem, na poslednú chvíľu zrušili."
Oslovili sme odborníka na dopravné stavby. Dopravný inžinier a projektant Pavel Titl z Košíc povedal: "Stop čiara má byť vyznačená tak, že ak vodič stojí pred križovatkou, musí bezpečne na ňu vidieť. Vodič smie zastaviť pred priechodom alebo za ním, na prechode nesmie." Aj podľa neho stavebné úpravy nasvedčujú tomu, že tam svetelná signalizácia mala byť.
Vedúci oddelenia výstavby na Mestskom úrade v Sabinove Jozef Majtner k tejto téme uviedol, že: "projektant, ktorý projektoval križovatku vypočítal, že premávka nie je taká hustá, aby bolo umiestnenie svetelnej signalizácie opodstatnené". Projektanta zabezpečovalo vedenie novopostaveného nákupného centra. "Projekt križovatky odsúhlasil Dopravný inšpektorát v Prešove," dodal Majtner.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z celého spišského a gemerského regiónu nájdete na Korzári Spiš a Gemer.